וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רופאת המוות" בברזיל: חשד שרצחה 300 מטופלים

הרופאה חשודה שניתקה מטופלים ממכשירי החייאה, ולאחרים נתנה כמות קטלנית של תרופות. היא כבר נאשמת ברצח 20 מהם, אך המניע לא ברור. סניגורה: "הכל היה מוצדק מבחינה רפואית"

רצח סדרתי הנרחב בהיסטוריה? משרד הבריאות בברזיל חוקר חשד לפיו רופאה הנאשמת ברצח 20 ממטופליה רצחה כ-300 חולים. על פי החשד, הרופאה וירג'יניה סוארז דה סוזה נהגה לנתק את המטופלים ממכשירי ההחייאה אליהם היו מחוברים, במה שעשוי להתגלות כאחד מהמקרים החמורים בעולם של מעשי רצח סדרתי. חשד נוסף שנבדק הוא האם הרופאה הבכירה, שעבדה בבית החולים אוונג'ליקה בעיר קוריטיבה, גרמה למותם של חלק מהמטופלים באמצעות כמויות קטלניות של תרופות להרגעת שרירים.

הרופאה כבר נאשמת ברצח 20 מן המטופלים, אך החוקרים סבורים כי היא אחראית למותם של עוד מאות מטופלים. דה סוזה, המכחישה את האישום, נעצרה בחודש שעבר יחד עם שלושה רופאים נוספים ואחות החשודים ששיתפו עמה פעולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניסתה לשחק את תפקיד אלוהים". הרופאה הנאשמת בפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש צוות החקירה הברזילאי בעניין, מריו לובאטו, אמר לתחנת טלוויזיה מקומית כי כל החולים שעל פי החשד נרצחו מתו באופן דומה. "אצל כולם התזמון היה דומה וכן אותו הקשר בין התרופה למוות". לדבריו, חלק מהמטופלים היו בהכרה מלאה ושוחחו עם הצוות הרפואי רגעים ספורים לפני שמתו. "אחות סיפרה כי חולה ביקש ממנה כוס מים, ועד ששבה הוא כבר היה מת", אמר והוסיף כי "דה סוזה שיחקה את תפקיד אלוהים בכך שהחליטה מי צריך למות".

עורך דינה של דה סוזה, אליאס מטר, אמר כי "כל מה שקרה בבית החולים היה מוצדק מבחינה רפואית". המניע למעשים עדיין אינו ברור וההגנה במשפט המתנהל כעת אמורה להציג את טענותיה בשבוע הבא. המשטרה בברזיל ספגה ביקורת על כך שלא פעלה מוקדם יותר למעצר החשודים. כבר לפני כשנה הדליפו אלמונים מידע על החשדות, אך איש לא נעצר במהלך כמעט שנה, למרות חקירה סמויה שהתנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully