וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיל ארבה חדש: "הולך להזדווג ולהטיל בקרקע"

רמי שני

24.3.2013 / 20:17

נחיל חדש וגדול במיוחד חדר לרמת נגב. בשונה מבפעמים הקודמות, מדובר בחגבים בשלים מינית. "כל אחד כזה מטיל 300-400 ביצים, נמנע התקדמותם לעבר שטחים ירוקים גם במרכז"

צילום: שי מכלוף; עריכה: רן מנחם

נחיל ארבה נוסף חדר בשעות הערב (ראשון) לישראל והתקבץ בשטחי המועצה האזורית רמת נגב. אנשי משרד החקלאות והמועצה האזורית רמת נגב עוקבים אחר מיקומו ומנסים לאמוד את גודלו במטרה לרססו כבר מחר בבוקר. יעקב מוסקוביץ', מנהל מרכז המחקר והפיתוח החקלאי ברמת נגב, הסביר כי מדובר בחגבים בשלים מבחינה מינית וכי יש ביכולתם להטיל ביצים. "אנחנו מרססים אותם ומדבירים אותם כאן כדי למנוע את התקדמותם לשטחים ירוקים במרכז הארץ ובצפונה", אמר מוסקוביץ'.

"זה דבר לא ייאמן, כבר שבועיים ימים או אפילו יותר, הארבה רק הולך ומתרבה", אמר לוואלה! חדשות מאיר שונק, העובד בנקודת המכס בניצנה. בהתחלה ראינו אותם נכנסים טיפין טיפין, והיום לאורך כל הדרך מצאלים ועד משאבי שדה אי אפשר לנסוע מרוב המספרים שבהם נתקלים". לדבריו, "רואים פה תמונה מדהימה, פשוט שדה שלם של ארבה שמתרבה".

גם אם הארבה כבר לא תופס את הכותרות המרכזיות, בדרום ממשיכים להביע חשש מהימשכות "מכת" החרקים המעופפים. "זה לא נגמר, אנחנו לא רואים את הסוף. חשבנו שהשרב הביא אותו, אבל אחר כך היו גשמים, ועדיין רואים הטלות של ביצים. כל אחד כזה מטיל 400-300 ביצים".

ארבה בדרום- חגבים מתרבים, מרץ 2013. שי מכלוף
ארבה צהוב, זה אומר שהוא כבר בשל להזדווג/שי מכלוף

כמאל שרף ממשרד החקלאות הסביר כי הנחיל הנוכחי הוא של ארבה מפותח מינית, שיכול להתרבות, ולכן הוא שונה בצבעו. "הארבה עבר מאדום לצהוב. זה אומר שהוא בשלב שהוא הולך להזדווג ולהטיל בקרקע. אנחנו נחכה שטמפרטורת הסביבה תרד ואז הוא ינחת על הקרקע. אז נסמן את האזור ונדביר אותו", הסביר. הריסוס יתחיל עם אור ראשון, ברגע שהארבה יתחיל להתחמם מאור השמש.

לדברי שרף, החשש הגדול הוא שהארבה שכבר נמצא בארץ יקים דור נוסף. "אין מחקרים שמעידים על הקמת דורות נוספים בארץ, כי בפעם אחרונה שהייתה כניסה כזאת לארץ הייתה בשנות ה50'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully