וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחילי ארבה נוספים רוססו בנגב: "יש כאן מיליונים"

רמי שני

13.3.2013 / 11:06

לפי ההערכות, הריסוס באזור קיבוץ רוחמה, נחל לבן ופארק גולדה היה יעיל. "בינתיים החגבים לא אוכלים את הגידולים החקלאיים, אך בהחלט מאיימים עליהם", סיפר מנהל החקלאות

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

מלחמה בלתי פוסקת: הבוקר (רביעי) הסתיימו ריסוסים בשלושה מוקדים בהם נצפו אמש נחילי ארבה חדשים שנכנסו לישראל, ועל פי הערכות משרד החקלאות הריסוס היה יעיל, כך שרוב הפרטים לא התרוממו מהקרקע. באזור קיבוץ רוחמה שבנגב הצפוני רוססה להקה גדולה בשטחי חיטה, אפונה ושטחי בור. באזור נחל לבן, רוסס נחיל בשטח קטן יחסית 500-400 דונם, ובאזור פארק גולדה-צומת טללים שבמועצה האזורית רמת נגב.

רן פרדמן, מנהל החקלאות בקיבוץ רוחמה, סיפר כי הבוקר החלו בפעולות ריסוס מהאוויר של נחיל גדול שהתמקם על שטח של כ-2,000 דונם מזרחית לקיבוץ, בין הקיבוצים רוחמה ובית קמה. "בבוקר אנחנו מטפלים בנחיל ארבה שנחת פה אתמול בערב, על שדות קיבוץ רוחמה, שדות החיטה והאפונה שלנו", סיפר פרדמן, והוסיף כי הנחיל התמקם באזור עם רדת החשיכה. "שני מטוסים של כימניר מנסים להשמיד את הנחיל הזה על הקרקע, לפני שהוא ימריא וימשיך להתקדם למרכז הארץ".

לדבריו, הנחיל "התיישב פה בערב, בינתיים הוא לא אוכל את הגידולים החקלאיים, אך הוא בהחלט מאיים עליהם, ואני מאמין שאם לא נטפל בו בהקדם הוא עלול להתרבות ולהסב לנו נזק רב. יש פה מיליוני פריטים, אנחנו לא יודעים להגדיר נחילי ארבה, אין לנו הרבה ניסיון בזה. הפעם האחרונה שהייתה פה התקפת ארבה הייתה לפני כ-12 שנה, אבל זה מיליוני ועשרות מיליוני פריטים". בקיבוץ חוששים מרבייה של הנחיל שעלול לחסל את כל היבול החקלאי.

חשש בדרום: להקות ארבה חדשות חדרו לישראל. שי מכלוף
"הנחיל התיישב פה בערב, בינתיים הוא לא אוכל את הגידולים החקלאיים, אך הוא בהחלט מאיים עליהם"/שי מכלוף

אחד מטייסי הריסוס שפעלו הבוקר בניסיון למגר את הארבה באזור, דוד שביט, סיפר כי הוא פועל לפי הנחיות המגדלים ומשרד החקלאות. "אנחנו מרססים את השטחים לפי בקשת המגדלים, לפי בקשת המשרד לאיכות הסביבה, לפי הארבה שהם גילו אותם בסיורים שלהם ובידע שלהם האישי, שאני לא בדיוק מכיר אותו, איך הם עושים את זה. זה הרבה עבודה מבחינתם לדעתי. אנחנו מקבלים את אזור הריסוס לפי הגילוי, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות. זה לטובת המדינה, לטובת החקלאים. מה אנחנו לא עושים לטובת החקלאים? הכל, הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם בצפון - עשרות חגבים נצפו בעפולה וצפת

בעוד בדרום עדיין מנסים למנוע מנחילי הארבה שהגיעו בימים האחרונים לפגוע ביבולים, ומרססים את החגבים שהגיעו בהמוניהם, הפתיעו עשרות חגבים והגיעו עד לצפון הארץ. באזור צפת ועפולה נצפו אתמול עשרות חגבי ארבה בעיקר בשכונות מגורים. תושבי שכונת נווה אורנים בצפת נדהמו לגלות הבוקר את האורחים הלא רצויים בחצרות הבתים.

"מיהרנו לצלצל לעיריית צפת על מנת ליידע את המחלקה הווטרינרית". סיפר אחד התושבים בשכונה. "הווטרינר העירוני יערוך סיור קפדני באותם אזורים על מנת לבדוק אם יש צורך בריסוס של אותם חגבים". החגבים הגיעו גם לעמק, ונצפו בעפולה. "אנחנו עורכים בדיקות על מנת לבדוק באיזה אזורים מדובר", ציינו ברשות המקומית. במשרד החקלאות אמרו כי מדובר בפריטים בודדים, שלא מהווים חשש לפגיעה בגידולים חקלאיים, ומקווים שם שמספרם לא ילך ויגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully