וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרב לעזוב, למרות הריסוס: שלוש להקות ארבה בדרום

רמי שני

11.3.2013 / 15:39

לקראת הדברה נוספת מחר, פועלים אנשי השירותים להגנת הצומח בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים למיפוי מוקדי הארבה. הבוקר השתתפו 4 מטוסים בריסוס. "כנראה שאין נוסחת פלאים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

הריסוס נכשל והארבה עוד כאן - ובגדול: שלוש להקות ארבה נוספות אותרו היום (שני) באזור אשכול בנגב. להקות הארבה עברו את יישובי פתחת שלום, גוש צוחר וצאלים וכפי הנראה נעלמו באזור שטחי האש שבנגב. בשלב זה לא ידוע על נזק שנגרם לחקלאות, אך אנשי השירותים להגנת הצומח בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים פועלים במטרה למפות את מוקדי הארבה בדרום כדי להמשיך בריסוסי הדברה מחר בבוקר. להקות ארבה נצפו בשעות האחרונות גם באזור דקל ותלמי אליהו בחבל אשכול, במושב פטיש שבאזור אופקים וביישובים נוספים באזור צפון מערב הנגב.

נחיל  ארבה בדרום הארץ ליד אשלים, מרץ 2013. שי מכלוף
החגבים באזור אשל, היום/שי מכלוף

הבוקר השתתפו ארבעה מטוסים של משרד החקלאות בפעולות ריסוס נגד הארבה בדרום חולות חלוצה שבנגב המערבי, בעיקר באזורי מטעי זיתים, שלא הביאו למיגור הנחיל. החשש כעת הוא מפני פעולות רבייה של הארבה. כל נקבה מסוגלת להטיל כ-150 ביצים שהופכות במהירות לזחלים רעבים, דבר העלול להיות הרסני לנוכח כמות הנקבות בנחילים המוערכת בעשרות מיליונים.

"אתמול בלילה נחתה פה כמות גדולה מאוד של ארבה, כיסו למעשה את עצי הזית, הבוקר עם אור ראשון עלו ארבעה מטוסים, ריססו את השטחים האלה", אמר היום שמוליק ריפמן, ראש מועצת רמת נגב. עם זאת, ריפמן נשמע ספקני לגבי יעילותן של הפעולות: "ממה שאני רואה עכשיו, בנקודת הזמן הזו, פעילות הריסוס לא מוצלחת כמו שחשבנו. אנחנו פועלים יחד עם הגנת הצומח לעשות הערכת מצב מחודשת ולראות מה מרססים על מנת שהם ימותו. מהריסוס של הבוקר התוצאות הם 40% ואולי פחות. ולכן חייבים היום במשך היום לאתר את המקומות שבהם הם התיישבו, כי הסכנה הגדולה ביותר בסופו של דבר שהם יטילו פה ביצים, זחלים וכך הלאה. אני מקווה שנמצא את הדרך, כמו שאנחנו אומרים, לתת להם מכה בראש ולהרוג אותם".

"אין פה כנראה נוסחת פלאים", אמר ריפמן על כישלון הריסוס. "זה תלוי ביום, בשעה, בחומר, למרות שהחומר הוא אותו חומר. במבחן התוצאה, הריסוסים של הבוקר - מוצלחים הרבה פחות מאשר בימים האחרונים. זה תלוי בהרבה מאוד גורמים. את זה צריך עכשיו לנתח יחד עם הגנת הצומח, ולראות אם לא צריך לשנות את השיטה. למשל, האם לא צריך להיכנס פה עם מרססי צד לתוך השטח עצמו ולרסס מלמטה לתוך העצים עצמם. במבחן התוצאה אתם רואים - מעופפים פה מסביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully