וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחיל ארבה עצום ברמת נגב: "דבר שעוד לא נראה פה"

רמי שני

10.3.2013 / 16:50

להקת חגבים נוספת חדרה לישראל ואותרה אחר הצהריים בשטח חקלאי גדול, כ-30 ק"מ מהגבול עם מצרים. במשרד החקלאות מתלוננים: הרשויות במצרים לא משתפות פעולה בהדברת הארבה

צילום: שי מכלוף, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

חקלאים באזור רמת נגב הבחינו אחר הצהריים (ראשון) בנחיל עצום של ארבה. מדובר בשטח חקלאי הנמצא במרחק 30 קילומטרים מהגבול עם מצרים. באזור ישנו מרכז הניסויים לחקלאות מדברית לצד שדות, בתי רשת וחממות. יענקל'ה מוסקוביץ', רכז הוועדה החקלאית ברמת נגב, אמר: "אני נמצא כעת בתוך הנחיל, זה דבר שעדיין לא נראה פה". גורמים אחרים מסרו כי מדובר בנחיל בסדר גודל דומה לזה שחדר לארץ בתחילת השבוע שעבר, וכי הוא פרוש על שטח רחב ביותר. ממשרד החקלאות נמסר כי הנחיל חדר לישראל דרך באר מילכה. הנחיל מתרכז בשני אזורים - באשלים ובאופקים.

הבוקר עדיין התקיימו ריסוסים במוקדי הארבה שנצפו בנחל לבן באזור ניצנה, אך במשרד החקלאות הביעו חשש כי שינוי בכיוון הרוחות יביא לחדירת נחילי ענק נוספים. "הרוחות הפכו להיות בעלות רכיב מערבי, ובסיני – צפון-מערבי. אם הנחילים יגיעו לפאתי רפיח מכיוון מצרים - הרוחות יכניסו את הנחילים לרמת הנגב, ולכן יש סיכון ובעיה", אמר לוואלה! חדשות מרק פרל, חזאי לחקלאים במשרד החקלאות ובשירות המטאורולוגי.

המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
חגבים בדרום בשבוע שעבר. בישראל מתלוננים על אי-שיתוף פעולה מצד המצרים/שי מכלוף

לדברי פרל, נוכח חוסר שיתוף הפעולה מצד שלטונות מצרים והמשרדים הרלוונטיים לטיפול במפגע הארבה, בישראל לא תמיד יודעים איפה ממוקמים הנחילים בחצי האי. "יש נחילים שאמורים להגיע בהמשך השבוע מעומק מצרים", אמר. "בהמשך השבוע נהיה מושפעים משקעים שרביים, שמביאים רוחות דרומיות – זה כבר לא יהיה טוב. שילוב עם טמפרטורות גבוהות מגדיל את הפעילות של החגבים ומגביר את החשש מפגיעה". פרל אמר כי בעוד התחזיות לשבוע הקרוב הן די קודרות מבחינת השפעת המזיקים המעופפים, "האור בקצה המנהרה הוא שרואים גשם בתחילת שבוע הבא".

אתמול נצפו חגבים רבים גם באזור המרכז. בין היתר נראו חרקים בשכונות צפון תל אביב ובחופיה. ההערכה היא כי לא מדובר בחלק מנחיל נודד אלא בחגבים בודדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות. חגבים נוספים נצפו בערים אחרות במרכז הארץ ובחוף, בין השאר ברחובות, באשדוד ובהרצליה. במקביל, דווח כי מספר חסידות הורעלו בדרום הארץ כתוצאה מריסוס נגד הארבה. מרשות שמורות הטבע נמסר כי מוקדי הארבה טופלו באמצעות חומרים שנועדו להשמיד אותם מבלי לגרום נזק נוסף לטבע. עוד נמסר כי הפעולות שבוצעו על ידי עובדים של משרד החקלאות נעשו בשיתוף אנשי הרשות ו"בכך נמנעה פגיעה בבעלי חיים נוספים בצד הארבה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבה בחוף הים בתל אביב בסוף השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully