וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה בדרום: הריסוס נגד הארבה גורם להרג חסידות

רמי שני

9.3.2013 / 0:32

הריסוס שבוצע במטרה להציל גידולים חקלאיים התברר כקטלני עבור ציפורים ועופות הניזונים מחרקים. ארבע חסידות התגלו מתות כשבקיבתן חגבים מרוססים. מחר תבוצע בדיקת תמותה

צילום: שי מכלוף, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

חקלאים רבים אולי נשמו לרווחה עקב ריסוס הארבה, שהביא השבוע להשמדת נחיל החגבים המזיק לגידולים, אולם פעולת הריסוס שבוצע באזור ניצנה הביאה עמה גם לתוצאות קטלניות לבעלי חיים שונים. הריסוס, המכיל חומרים קטלניים, מדאיג את חובבי טבע העוקבים אחר אוכלוסיית בעלי החיים ותנאי המחיה שלהם. לטענתם, בעקבות הריסוסים החלו ציפורים ועופות הניזונים מחרקים, בהם חגבי הארבה, לספוג אל גופם את החומר הקטלני. בימים האחרונים גילו אנשי רשות הטבע והגנים ארבע חסידות מתות שבקיבתן נמצא ארבה מרוסס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וציפורים רבות נוחתות "לתדלק" בשטח שהפך כעת למלכודת מוות עבורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזור שרוסס משמש בית גידול והזנה למינים שונים של ציפורים, בהן מינים נדירים כמו קטה, רץ מדברי, חוברה, חובה ואחרות. חלק מהם נמצא בסכנת הכחדה. עונת האביב היא עונת הנדידה, וציפורים רבות נוחתות "לתדלק" בשטח שהפך כעת למלכודת מוות עבורן. חששם של חובבי הטבע הועבר והודגש בפני הרשויות לשמירת הטבע, שהרימו את הכפפה ויבצעו היום (שבת) בדיקת תמותה של בעלי כנף בשטח המרוסס. נוסף על בעלי הכנף, את הרשויות מדאיגה גם תמותת בעלי חיים קטנים וחרקים אחרים לצד הארבה, המשמשים מזון לציפורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
פעולות הריסוס היו חיוניות. נחילי הארבה בדרום, השבוע/שי מכלוף

יצוין כי פעולות הריסוס היו מחויבות המציאות נוכח פלישת נחילי הארבה לשטחי ישראל, ומדובר למעשה בעוד פרק בתחרות על משאבי מחיה בין בעלי החיים לבין הגידולים החקלאיים, שכדי לשמור עליהם מפני מזיקים יש לבצע לעתים פעולות הדברה העלולות לפגוע במידה מסוימת בבעלי חיים שונים.

בתוך כך, משרד החקלאות הודיע אמש כי הוא עוקב אחר נחיל ארבה נוסף שחדר בשעות אחר הצהריים לשטח ישראל. מהמשרד נמסר כי צוותים מנסים למפות את מיקום הנחיל, שהתפצל לכמה מוקדים, במטרה להתחיל מחר בפעולות ריסוס והדברה קרקעיות ואוויריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully