וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי ארבה שהיה כאן: צפו בנחילים מכסים את הנגב

רמי שני

5.3.2013 / 17:10

המדבירים בדרום מדברים על "מסות שלא נראו כאן", ופועלים להרחקת מיליוני החגבים והדברתם, פן יפגעו בחממות חקלאיות. בשלב זה הכל בשליטה, הם אומרים, אך "נערכים לרע מכל"

צילום: שי מכלוף , עריכה: יאיר דניאל

"לא ראיתי בפועל מסות כאלה. תגבור יגיע בתוך כמה שעות, אנחנו מתכוננים בכל מקרה לרע מכל? החשש הוא שיגיע הנחיל הגדול", אמר היום (שלישי) יואב מולר, שפועל בניצנה להדברת נחילי הארבה שכיסו את שמי הדרום. "עם אור ראשון יצאנו לשטח לוודא שמה שעשינו באמת עבד", סיפר מולר על הבוקר שעבר על חברת ההדברה שבה הוא עובד, שבמהלך הלילה ריססו באזור "כדי לאתר אזורים נגועים נוספים".

"מה שהיה - הדברנו. יכול להיות שנשארו כמה עשרות בודדות בחיים", מעריך מולר באופטימיות. "כשיש נחיל באוויר", הוא מסביר, "זה מגיע מקסימום לעשרה מטרים גובה. אם זו כמות גדולה אז מוציאים מטוסים. הייתה ציפייה שהרוח תהיה לכיוון מצרים, והיא הפוכה כרגע. הנחיל בא עם הרוח".

עד לשעות הצהריים הגיעו נחילי ארבה לאזור ניצנה שבגבול ישראל-מצרים, והחגבים ירדו לשטחים החקלאיים של קדש ברנע. ההערכה היא כי כיוון התנועה של הנחיל הוא מזרחה בסטייה דרומה, ובאזור הנגב חוששים שהוא יגיע גם לשטחים החקלאיים של קיבוץ שדה בוקר. ראש המועצה האזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן, ביקש ממשרד החקלאות לפעול להדברת החגבים באמצעות מטוסי ריסוס.

אתמול אחר הצהריים הורגש הארבה גם בישראל, לאחר שכיסה את מצרים. נחיל של אלפים בודדים של חגבים הגיע לאזור רמת הנגב, באזור ניצנה, בקדש ברנע ובכמהין. גם בנמל תל אביב נראה החרק המעופף. במהלך הלילה והבוקר ריססו אנשי הגנת הצומח במשרד החקלאות את המקומות שבהם התגלו חגבים. עובדים זרים מתאילנד, כמו גם ישראלים, החלו לאסוף את החרקים, שאינם פעילים בשעות החשיכה, כדי לאכול אותם.

בשנת 2004 אירעה הפשיטה האחרונה של ארבה על ישראל, אז הציפו נחילים שהגיעו מדרום את אילת, הערבה, ואף נצפו בים המלח, בירושלים, בבקעה ובגולן. סגן מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, משה וייס, אמר אתמול כי "אנחנו עוקבים באמצעות ארגון המזון של האו"ם אחר תנועת הנחילים. יש הערכות בהתאם והוכנו אמצעים כדי לקדם כל אפשרות שהנחילים יגיעו גם לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully