וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה גם מי שבירך על בוא הארבה: "טעים כמו ביסלי"

רמי שני

6.3.2013 / 10:19

תושב תל אביב הגיע לנגב עם שחר, כדי לאסוף את החגבים - ולטעום: "זה כמו פיצוחים, אתה מכניס לתנור ואוכל". החקלאים מתנחמים ברוחות צפוניות שצפויות למנוע התפשטות הנחילים

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

החקלאים בדרום כואבים את הנזק שגרמו נחילי הארבה לגידולים בנגב, אותו הם מעריכים במיליוני שקלים, אולם יש מי שמרוצה מאוד מהגעת החגבים לארצנו. "באנו לפה במיוחד כדי לאכול", סיפר מאיר רנה, תושב תל אביב, שהגיע לקיבוץ באר מילכה ב-5 בבוקר כדי לחזות בפלא - ולטעום אותו. "התחלנו לאסוף ומילאנו רבע שק. מאז שאני קטן אני שומע סיפורים שהיו אוכלים את זה בתימן, אוספים בשקים ומכניסים לתנור, ואני מחכה לזה. אכלתי לפני כמה שנים אחד קטן, דווקא היה טעים". לדבריו, "זה כמו ביסלי. אתה מבשל אותו בתנור, כמו פיצוחים אתה אוכל אותו. זה היה הביסלי של פעם. מורידים לו את הראש בסיבוב, מושכים אותו, את הרגליים והכנפיים, ונשאר החלק שאוכלים".

מנגד, בעלי החממות בדרום נשמעו קצת פחות מרוצים הבוקר, אך במהלך היום צפויות רוחות צפוניות להשיא את הנחילים דרומה, לעבר אזורים נטולי חממות חקלאיות. משעות הבוקר פועלים באזור הגבול עם מצרים שלושה מטוסי ריסוס שמפזרים חומר הדברה, כדי להביא להשמדת שאריות הנחילים, פן הרוחות מצפון לא יהיו חזקות דיין ותתאפשר התפשטותם מזרחה לעבר שטחים ירוקים בנגב המדברי.

המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
הרוחות מבשרות טוב לחקלאים. נחילי הארבה בנגב, אתמול/שי מכלוף

"בהתחלה ראיתי כמה חגבים, ופתאום להקה אדירה שכל הזמן הזרימה פנימה עוד חגבים, זה פשוט מדהים. בחיים לא ראיתי דבר כזה", כך סיפר הבוקר לוואלה! חדשות פבלו רוזנפלד, חקלאי מבאר מילכה. להערכתו, 30% משטחי החקלאות שבבעלותו, שבהם הוא מגדל תפוחי אדמה, נפגעו מנחילי החגבים שפשטו עליהם.

מטוס תצפית של משרד החקלאות עקב אתמול אחר נחילים של מיליוני פרטים, וזיהה כי הוא נחת ליד היישוב כמהין. בשל כך, האזור מרוסס הבוקר מהאוויר ומהקרקע, בשל גודל השטח ה"נגוע" במזיקים. "נראה לי שכל השדה שלי הלך ובעונה הזאת לא אוציא ממנו יבולים", אמר רוזנפלד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
הנזקים מוערכים במיליונים. ארבה בנגב/שי מכלוף

כבר בתחילת השבוע נחת בדרום נחיל שכלל אלפים בודדים של חגבים, ונצפה בסביבות היישובים ניצנה, קדש ברנע וכמהין. פריטים של החרק המעופף נראו בכמה נקודות נוספות בארץ, בהן גם נמל תל אביב. יואב מולר, עובד בחברת הדברה שנקרא לניצנה, הסביר היום כי "החשש הוא שיגיע הנחיל הגדול. עם אור ראשון יצאנו לשטח כדי לוודא שמה שעשינו באמת עבד. מה שהיה – הדברנו", סיפר. "יכול להיות שנשארו כמה עשרות בודדות בחיים", הוא העריך באופטימיות. "כשיש נחיל באוויר, זה מגיע מקסימום לעשרה מטרים גובה. אם זו כמות גדולה, אז מוציאים מטוסים. הייתה ציפייה שהרוח תהיה לכיוון מצרים, אבל היא הייתה הפוכה. הנחיל בא עם הרוח".

  • עוד באותו נושא:
  • ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully