וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בדרום: נחיל ארבה נצפה בדרכו לישראל

רמי שני

8.3.2013 / 11:54

הפלישה נמשכת? שינוי הרוח הביא לחדירת נחיל ארבה שני לשטחי ישראל. חקלאים ביישובים סמוך לשטח מצרים הונחו לאטום חממות. במשרד החקלאות עוקבים, ומרגיעים

צילום: שי מכלוף, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בתיירי הארבה ממלאים שקים, השבוע

זה לא נגמר: לאחר שנחילי הארבה גרמו השבוע לנזק חקלאי שמוערך במיליונים, חודשה ההיערכות לקראת אפשרות של פלישה נוספת. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, השתנה כיוון הרוח, וכתוצאה עלולים נחילי חגבים נוספים לחצות את הגבול לשטח ישראל כשהם מגובים ברוח המערבית.

רק ביומיים האחרונים הצליחו השירותים להגנת הצומח להביא להדברת הנחיל שחדר ארצה בראשית השבוע, והיום (שישי) קיבלו החקלאים באזור הגבול עם מצרים הנחייה להיערך לאפשרות של פלישת נחיל ענק מחר בשעות הצהרים.

נחילי ארבה ענקיים בגבול מצרים. שי מכלוף
טרוריסט חקלאי? מעדן קולינרי? פנים רבות לארבה/שי מכלוף

גם היום נצפה נחיל ארבה שעושה את דרכו ממצרים לשטח ישראל. מתצפיות בדרום עולה כי הנחיל נע בכיוון הר קרן שבנגב. מדובר בנחיל קטן מזה שחדר לישראל בתחילת השבוע. יענקלה מוסקוביץ', רכז הוועדה החקלאית של המועצה האזורית רמת נגב אמר כי אנשיו "עוקבים כל הזמן אחר השינויים בכיווני הרוחות ופעילות נחילי הארבה במצרים". החקלאים הונחו לאטום חממות ובתי רשת כדי למנוע את כניסת החרקים המעופפים. עם זאת יצוין כי משרד החקלאות עצמו לא מזהה בשלב זה סימנים לכך שנחיל נוסף עושה את דרכו לאזור בזמן הקרוב. זאת בהסתמך על נתונים של ארגונים בין לאומיים שעוקבים אחר הארבה. במשרד מדגישים כי הארבה הוא תופעה אביבית ולפיכך יתכן שבמהלך התקופה הקרובה תימשך ההיערכות.

המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
הנחיל הקודם שחדר לארץ/שי מכלוף

ביום רביעי פעלו באזור הגבול עם מצרים שלושה מטוסי ריסוס שפיזרו חומר הדברה, כדי להביא להשמדת שאריות הנחילים. "בהתחלה ראיתי כמה חגבים, ופתאום להקה אדירה שכל הזמן הזרימה פנימה עוד חגבים, זה פשוט מדהים. בחיים לא ראיתי דבר כזה", סיפר אז לוואלה! חדשות פבלו רוזנפלד, חקלאי מבאר מילכה. להערכתו, 30% משטחי החקלאות שבבעלותו, שבהם הוא מגדל תפוחי אדמה, נפגעו מנחילי החגבים שפשטו עליהם.

ועם זאת, יש מי שמרוצה מאוד מהגעת החגבים לארצנו. "באנו לפה במיוחד כדי לאכול", סיפר מאיר רנה, תושב תל אביב, שהגיע לקיבוץ באר מילכה ב-5 בבוקר כדי לחזות בפלא - ולטעום אותו. "התחלנו לאסוף ומילאנו רבע שק. מאז שאני קטן אני שומע סיפורים שהיו אוכלים את זה בתימן, אוספים בשקים ומכניסים לתנור, ואני מחכה לזה. אכלתי לפני כמה שנים אחד קטן, דווקא היה טעים". לדבריו, "זה כמו ביסלי. אתה מבשל אותו בתנור, כמו פיצוחים אתה אוכל אותו. זה היה הביסלי של פעם. מורידים לו את הראש בסיבוב, מושכים אותו, את הרגליים והכנפיים, ונשאר החלק שאוכלים".

  • עוד באותו נושא:
  • ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully