וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה מהארבה: "נחילים נוספים בדרך - אנחנו בבעיה"

רמי שני

10.3.2013 / 9:06

בשל שינוי כיוון הרוחות, במשרד החקלאות מביטים בחשש לעבר סיני - שם נמצאים נחילי ענק. "השרב יביא עמו רוחות דרומיות – וזה כבר לא יהיה טוב", הזהירו בשירות המטאורולוגי

בדרום נמשך החשש מפלישת הארבה מכיוון מצרים. הבוקר (ראשון) שב משרד החלקאות וריסס את מוקדי הארבה שנצפו בנחל לבן באזור ניצנה - אך העיניים נשואות לכיוון סיני שכן שינוי במשטר הרוחות יכול עלול להביא למצב שיחדרו ארצה נחילי ענק נוספים.

"הרוחות הפכו להיות בעלות רכיב מערבי, ובסיני צפון מערבי. אם הנחילים יגיעו לפאתי רפיח מכיוון מצרים - הרוחות יכניסו את הנחילים לרמת הנגב, ולכן יש סיכון ובעיה", אמר לוואלה! חדשות מרק פרל, חזאי לחקלאים במשרד החקלאות ובשירות המטאורולוגי.

לדבריו, נוכח חוסר שיתוף הפעולה מצד שלטונות מצרים והמשרדים הרלוונטיים לטיפול במפגע הארבה, בישראל לא תמיד יודעים איפה ממוקמים הנחילים בחצי האי. "יש נחילים שאמורים להגיע בהמשך השבוע מעומק מצרים", אמר. "בהמשך השבוע נהיה מושפעים משקעים שרביים, שמביאים רוחות דרומיות – זה כבר לא יהיה טוב. שילוב עם טמפרטורות גבוהות מגדיל את הפעילות של החגבים ומגביר את החשש מפגיעה".

פרל אמר כי בעוד התחזיות לשבוע הן די קודרות מבחינת השפעת המזיקים המעופפים, "האור בקצה המנהרה הוא שרואים גשם בתחילת שבוע הבא".

מכתב למורסי בעקבות הארבה

במקביל, נמשך הנסיון לשיתוף פעולה עם מצרים בהתמודדות עם החגבים. "הארבה משפיע לרעה על שתי המדינות ואנחנו צריכים לעבוד בשיתוף פעולה, כדי לחסל אותו", כתב היום ראש המועצה האזורית רמת הנגב שמוליק ריפמן, לנשיא מצרים מוחמד מורסי. "אנחנו יודעים איך לטפל בבעיה ואנחנו מוכנים לסייע לעשות זאת במצרים. לפיכך, אנחנו מבקשים להעמיד גורם קישור בארצך, כדי שאפשר יהיה לעבוד בשיתוף פעולה. כמו כן, נבקש לאפשר לנו, למרות הסייגים בהסכם השלום, להגיע עם מטוסי הריסוס עד לגדר הגבול". מכתבו של ריפמן מדגיש את הבעייתיות שבריסוס האווירי הקיימת היום, לפיה על פי ההסכמים עם המצרים ניתן לרסס רק עד למרחק של 1.5 קילומטרים מהגבול.

במקביל לשיגור האיגרת, פועלים ברמת הנגב באמצעות גורמים רמי דרג בישראל, ליצור קשר עם גורמים מקבילים במצרים, כדי להביא ליצירת שיתוף פעולה על מנת לטפל בבעיה. מדובר בגורמים המקיימים קשר בשגרה ואנשי המועצה מבקשים לרתום אותם לטיפול במכת הארבה. ברמת הנגב נערכים עתה לגלי ארבה נוספים ופועלים בהתאם להודעות השירותים להגנת הצומח, כדי להעביר הנחיות לחקלאים.

חגבים גם בתל אביב, רחובות ואשדוד

אנשי המועצה הכשירו בימים האחרונים מנחת מטוסים קלים באזור קציעות, כדי לאפשר מילוי חומרי הדברה סמוך לאזורי הריסוס ולפעול במהירות ברגע שמתגלים מוקדים שניתן לפעול נגדם. הבוקר הודברו נחילי ארבה באזור נחל לבן ופקחי השירותים להגנת הצומח, פועלים לאתר מוקדים נוספים.

אחרי נחילי הארבה בימים האחרונים בדרום, אתמול דיווחו עדי ראייה כי מספר חגבי ארבה נצפו גם באזור תל אביב. בין היתר נראו החרקים בשכונות צפון העיר ואף בחוף הים. ההערכה היא כי לא היה מדובר בחלק מנחיל, אלא בחגבים בודדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות. חגבים נוספים נצפו בערים אחרות במרכז הארץ ובחוף, בהן רחובות, אשדוד והרצליה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully