וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשרד החקלאות יש עוד ארבה עבודה: נחיל נוסף בנגב

רמי שני ושלומי גבאי

16.3.2013 / 16:24

נחיל ארבה נצפה באזור קדש ברנע וניצנה; אך לא רק בדרום דיווחו על הופעת המזיקים, שעל פי כמה עדויות הגיעו עד אזור הקריות. משרד החקלאות צפוי לבצע פעולות ריסוס נוספות

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

(תיעוד: ריסוס נחיל ארבה בנגב הצפוני - השבוע)

מכה נוספת לקראת פסח? נחיל ארבה נוסף חדר בשעות האחרונות (שבת) לרמת הנגב, באזור היישובים קדש ברנע וניצנה, הסמוכים לגבול מצרים. אנשי משרד החקלאות עוקבים אחר מיקום החגבים כדי לרסס ולהשמיד אותם מחר בבוקר. ואולם לא רק בדרום דיווחו על הופעת המזיקים, שעל פי הדיווחים הצפינו עד קריית אתא.

אתמול דווח כי אנשי משרד החקלאות ביצעו ריסוס רחב היקף של ארבה, ולהערכת גורמי חקלאות בנגב, הושמד נחיל שהוגדר הגדול ביותר שחדר עד עתה ממצרים לישראל. החגבים הושמדו בשטח המוערך בגודל של עשרת אלפים דונם בין חורבות שבטה להר קרן. הריסוס נעשה באמצעות שישה מטוסי ריסוס. במקביל, נמשכות פעולות מעקב אחר הנחילים. הבוקר נמצאה והושמדה להקת חגבי ארבה ליד ערד.

המכה הגדולה הגיעה: נחילי ענק בגבול מצרים. שי מכלוף
משרד החקלאות צפוי לבצע פעולות ריסוס נוספות. נחיל ארבה סמוך לגבול המצרי בשבוע שעבר/שי מכלוף

מוקדם יותר השבוע נצפו להקות של חגבים גם באזור הנחלים של מדבר יהודה. תושבי האזור סיפרו כי הבחינו בהם בסביבת הנחלים בוקק, ערוגות ונחלים אחרים, שלצד המים הזורמים מספקים גם צמחייה ירוקה, שמושכת את הארבה. באזור קיבוץ רוחמה שבנגב הצפוני רוססה להקה גדולה בשטחי חיטה ואפונה ובשטחי בור. באזור נחל לבן רוסס נחיל בשטח קטן יחסית של 500-400 דונמים, וכך גם באזור פארק גולדה-צומת טללים שבמועצה האזורית רמת נגב.

שמוליק ריפמן, ראש מועצת רמת נגב, סיפר כי "הסכנה הגדולה ביותר בסופו של דבר שהם יטילו ביצים, זחלים וכך הלאה. אני מקווה שנמצא את הדרך, כמו שאנחנו אומרים, לתת להם מכה בראש ולהרוג אותם. אין פה כנראה נוסחת פלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully