וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארבה מתרבה: החגבים מנצלים את עונת ההזדווגות

החקלאים עוד לא יכולים לנשום לרווחה, ומי שנלחץ ממראה החרק הענק עדיין לא יכול לפתוח את החלון. חגבי הארבה עדיין כאן, והם אפילו דואגים לדור ההמשך. "הריסוס בעיצומו"

זה כשבועיים שחגבי הארבה חודרים לישראל מכיוון סודן ומצרים - והחקלאים ממשיכים להיות מוטרדים מפגיעה ביבולם. רוב נחילי הארבה מתרכזים בדרום הארץ, אך כזכור, גם במרכז ואף בצפון הארץ זוהו פריטי ארבה בודדים. "אנחנו מרססים עוד ועוד, והם נכנסים על בסיס יומי. לא היה יום בשבועיים האחרונים שלא נכנס נחיל אחד לפחות", נמסר מדוברות משרד החקלאות. לדברי המשרד, הריסוס נמצא בעיצומו, וכל עוד ישנם נחילים בסודן ובמצרים – הם ימשיכו לחדור לישראל.

נחיל, הדברה ובגרות מינית: מילון הארבה השלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל עוד ישנם נחילים בסודן ובמצרים - הם ימשיכו לחדור לישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפעם האחרונה בה נצפתה חדירה מסיבית של חגבי ארבה לישראל הייתה ב-2004, אז הם הגיעו בתקופת הסתיו, בין נובמבר לינואר. לפני כן הייתה חדירה בשנות ה-50', אך בגלל ידע מועט בטיפול וריסוס נשארו הנחילים והמשיכו לחדור לארץ במשך עשור.

לא מרססים פריטי ארבה בני פחות מחודש

ממשרד החקלאות נמסר כי כיווני הרוח וכמות הנחילים בארצות המוצא - הם הסיבה לכמויות הגדולות שרואים כיום בישראל. התקופות האופייניות לחדירה הן האביב והסתיו, במסגרת הנדידה של החגבים. חודשי האביב מהווים את תקופת הרבייה של החגבים, במהלכה הם גם מזדווגים. רובם נמצאים בעת הזו בבגרות מינית – והם כבר יכולים להעמיד צאצאים. ואכן, בשבוע שעבר נראו הטלות של ביצי החרק. עם זאת, ההוראה היא לא לרסס את הביצים או החגבים בחודש הראשון לחייהם, מכיוון שהם אינם יכולים לעוף בתקופה כה קצרה. מה שעושים במקרה זה הוא זיהוי וניטור המקומות בהם נמצאים הצאצאים, ואחרי כחודש – ריסוס, לאחר שהם בוקעים ומתבגרים.

אז האם נזכה לחג פסח נטול חגבים? ימים יגידו. במשרד החקלאות מציינים כי "הנושא בשליטה", אך יתכן ונמשיך לראות עוד נחילים בזמן הקרוב. פריטים בודדים בלבד יכולים להגיע גם למרכז ולצפון, כמו שנצפו עד היום, כשהנחילים הגדולים בדרום עשויים להכיל מאות אלפי פריטים או אפילו מיליונים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully