וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "המורדים ירו נשק כימי והרגו 15 אזרחים"

19.3.2013 / 12:50

בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית נטען כי "מחבלים שיגרו רקטה כימית" והרגו קבוצת אזרחים בחלב. המורדים, מנגד, מאשימים את המשטר בשימוש בנשק כימי בלחימה בעיר

המשטר בדמשק מאשים את המורדים בשימוש בנשק לא-קונבנציונלי. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה הבוקר (שלישי) כי 15 בני אדם נהרגו בצפון המדינה מירי "רקטה שהכילה נשק כימי". לפי הדיווח של סוכנות סאנ"א, "מחבלים שיגרו רקטה שהכילה חומרים כימיים באזור חאן אל-עסל במחוז חלב", עוד נמסר כי "דיווחים ראשוניים מצביעים על 15 הרוגים, מרביתם אזרחים".

המורדים, מנגד, האשימו את צבא אסד בשימוש בנשק כימי בלחימה בעיר. "המשטר ירה עלינו רקטה לטווח ארוך החמושה בראש קרב כימי", אמר אחד ממפקדי "הצבא הסורי החופשי". ראש המרכז הסורי לזכויות אדם, רמי עבד א-רחמן, אמר כי 26 בני אדם נהרגו בתקיפה, בהם 16 חיילים. "היתר מתו בבית החולים", מסר. הוא לא ידע להגיד אם שאר המתים הם אזרחים או חיילים, ולא ידע לומר אם מדובר במתקפה של נשק כימי.

. בדמשק טוענים כי הנשק הכימי שנמצא בידי הצבא מאובטח בכמה אתרים מבוצרים, אך הזהירו פעמים רבות כי המורדים – אם ישתלטו עליו - עלולים להשתמש בו נגד אזרחים. מנגד, טענו המורדים כי המשטר כבר השתמש נגדם בנשק כימי, אך במערב אמרו כי אין ראיות לשימוש בנשק שכזה מצד מי מהצדדים.

ירי הסקאדים בסוריה: אם ייעשה שימוש בנשק כימי, זה לא יהיה מצד המשטר / פרשנות

בסיס של חיל האוויר הסורי בכפר א-גוטה שבפאתי דמשק, שחיילי הצבא הסורי גורשו ממנו על ידי המורדים. נובמבר 2102. רויטרס
בסיס טילים שלכדו המורדים. עד כה הכחישו במערב את הדיווחים על כל שימוש בנשק כימי/רויטרס

בתחילת השבוע דיווח ה"גרדיאן" הבריטי כי ישראל תנצל את ביקורו של הנשיא ברק אובמה בארץ כדי ללחוץ על וושינגטון לבצע פעולה אווירית נגד סוריה, במידה שיהיו ראיות להעברת טילים ותחמושת לידי חיזבאללה בלבנון. לפי הדיווח, אפשרות אחרת היא שישראל תבקש תמיכה אמריקנית במקרה שפעולה ישראלית תצא לפועל.

ממשל אובמה הבהיר בעבר כי התערבות צבאית מצד ארצות הברית תגיע לאחר שימוש בנשק כימי או ביולוגי מצדו של אסד, או העברתו לקבוצות איסלמיסטיות קיצוניות. גורמים רשמיים בישראל, לפי הדיווח, טענו כי הם חשים שנותרו לבדם בהתמודדות עם זליגת ארסנל הנשק הסורי נוכח נפילתו הצפויה של אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully