וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים באסד: כבשנו מוצב מודיעין סמוך לגבול בגולן

רויטרס

17.3.2013 / 17:36

המורדים טוענים כי תפסו מתחם של המודיעין הצבאי הסורי בשג'רה, כשמונה קילומטרים מקו הפסקת האש. סרטון ברשת מתעד אותם במקום. העיר סמוכה למקום ממנו נחטפו פקחי האו"ם

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

המורדים הסורים כבשו היום (ראשון) מוצב של המודיעין הצבאי הסורי, סמוך לגבול ישראל ברמת הגולן - כך אמר אחד ממפקדי המורדים. לדבריו , החיילים תפסו את המוצב בעיר א-שג'רה, כשמונה קילומטרים מקו הפסקת האש. המורדים, שהזדהו כנמנים על קבוצת "השהידים של ירמוכ", טוענים כי המוצב נכבש בתום קרב של חמישה ימים מול אנשי הצבא הנאמנים לנשיא סוריה, בשאר אסד. סרטון שהופץ ברשת מתעד ארגון של המורדים מסיירים באזור המוצב.

רמת הגולן הפכה למוקד עיקרי בקרבות בין המורדים לצבא המשטר. בתחילת החודש נחטפו 21 פקחי או"ם מהכוח הבינלאומי המוצב בסוריה. קבוצה של מורדים, אף היא מקבוצת "השהידים של ירמוכ", לקחה אותם בני ערובה, ודרשו מצבא אסד לסגת מהכפר ג'מלה ולהפסיק את ההפצצות באזור. מדובר באזור סמוך לעיר שג'רה, שבה טוענים המורדים כי השתלטו היום על מוצב צבאי. אחרי שחרורם של הפקחים, הודיע כוח אונדו"ף של האו"ם כי אנשיו יפסיקו לסייר באזור בשעות הלילה. דובר האו"ם, מרטין נסירקי, מסר כי חידוש פעולות הכוח נמצא בבחינה מחודשת. עוד לפני כן, התעכב השחרור בשל חילופי אש בין צבא סוריה ללוחמי האופוזיציה.

עמדת או"ם ברמת הגולן. פברואר 2013. AP
האזור הפך למוקד קרבות בין המורדים למשטר. מוצב של האו"ם ברמת הגולן/AP

בחודשים האחרונים נפלו כמה פצצות מרגמה ופגזים בשטח הגולן, בין היתר באזור מוצב תל חזקה, וכן באזור אלוני הבשן. בחלק מהמקרים בהם זיהה כוח צה"ל את מקור הירי, השיבו הכוחות באש ארטילרית לשטח סוריה. באחד המקרים, בסוף השנה שעברה, מתח מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ביקורת חריפה על המשטר בדמשק, והאשים את סוריה בהפרה חמורה של הסכם הפסקת האש שנחתם עם ישראל ב-1974.

בסוף השבוע התייחס ראש אמ"ן להסלמה במלחמת האזרחים בסוריה עם מלאות שנתיים לפריצתה. אלוף אביב כוכבי אמר בכנס בהרצליה כי "חיל האוויר הסורי מבצע מדי שבוע 50-40 גיחות תקיפה נגד אזרחים, ויחידה מיוחדת של חיזבאללה נלחמת בסוריה לצדו של אסד". לדבריו, מאז האביב הערבי "נולדו עשרה ארגוני טרור חדשים בסוריה וסיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully