וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חטיפת חיילי האו"ם בסוריה: לא יסיירו בלילות

12.3.2013 / 12:09

הכוח הבינלאומי שהוצב בגבול בין סוריה לישראל הפסיק את סיורי הלילה, לאחר שחרור 21 מחייליו משבי המורדים בג'מלה. האו"ם: "נפתחה אש לעבר עמדה של הכוח שעות לאחר השחרור"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בחיילי האו"ם בשבי המורדים, בשבוע שעבר)

הכוח הבינלאומי שנמצא על הגבול בין סוריה לישראל - אונדו"ף - הפסיק את סיורי הלילה שלו ברמת הגולן הסורי, כך הודיע היום (שלישי) דובר מטעם האו"ם. לדברי הדובר, מרטין נסירקי, פעולת כוח אונדו"ף נמצאת בבחינה מחדש לאחר שבסוף השבוע נורו יריות לעבר כוח האו"ם וזאת שעות בלבד לאחר שחרורם של 21 חיילי הכוח משבי המורדים בעיר ג'מלה.

במהלך סוף השבוע התרחשה תקרית שבה נפתחה אש לעבר עמדה של אונדו"ף משני מקורות ירי שלא זוהו, כך לדברי נסירקי. לא היו נפגעים. הוא הוסיף כי מדובר באזור מסוכן מאד לפעולה ולכן טבעי הדבר שתיבחן פעולת הכוח מחדש, במקביל להפסקת סיורי הלילה.

הפקחים הפיליפינים מכוח אונדו"ף – שהוצב בגולן אחרי מלחמת יום כיפור, עברו בסוף השבוע מידי המורדים לידי צבא ירדן. לפני כן התעכב השחרור בשל חילופי אש בין צבא סוריה לבין לוחמי האופוזיציה. 21 הפקחים נחטפו ביום רביעי על ידי קבוצת מורדים בשם "גדודי השהידים של ירמוכ", שטענה כי הם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מג'מלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully