וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה, עצור בצד: המתנחלים מבקשים להיכלל בביקור

בדרכו לרמאללה, יחלוף הנשיא האמריקאי על פני אזור בנימין והתושבים מפצירים בו לבקר בהתנחלויות באזור. "אנחנו מאמינים שמפגש בלתי אמצעי אתנו ישנה את התמונה שהוא רואה"

על רקע ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל וברשות הפלסטינית, המתנחלים ביהודה ושומרון מתכוננים גם הם לדקות הספורות בהם יבלה המנהיג האמריקאי בשטחם וקוראים לו לעצור את מכוניתו באחת ההתנחלויות. אובמה, שצפוי לעשות את דרכו מירושלים אל רמאללה דרך כביש מספר 60, צפוי לחלוף בדרכו על פני יישובי בנימין, שהחלו בימים האחרונים בקמפיין הקורא לו להכיר את החברה הישראלית - גם את זו שמתגוררת מעבר לקו הירוק. על אף ההערכות באשר לאפשרות שהממשלה תקפיא את הבנייה בהתנחלויות, ואף תקל על הפלסטינים במחוות שונות כתוצאה מהלחץ האמריקאי, ביהודה ושומרון לא מתרגשים ומנסים לשכנע את אובמה לעצור ולבקר באחד היישובים.

ביקור אובמה בישראל בוואלה! חדשות:
לא רק אירן: "ישראל תבקש מאובמה לתקוף בסוריה"
אובמה, בוא לאכול איתנו חומוס
הסטודנטים נגד אובמה: "לא ניתן להפלות אותנו"
סיקור מיוחד: הכול על ביקור אובמה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפגישה בבית הלבן, פברואר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
יפנה זמן לעצור לביקור באחת ההתנחלויות בדרך לרמאללה? אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בין היתר יעבור אובמה בסמוך להתנחלויות אדם, מגרון, המאחז המיועד לפינוי גבעת אסף ובסמוך לבית אל – זאת בדרכו למחסום צה"ל בכניסה לרמאללה. המועצה האזורית בנימין הפיקה לקראת הביקור סרטון המציג את המקומות השונים בבנימין ובהם אתרים היסטוריים ומעיינות באזור. "אחת המטרות המוצהרות של אובמה בביקור הנוכחי היא להכיר את החברה הישראלית ומכיוון שיש לנו חלק חשוב בחברה במדינה אנחנו חושבים שמן הראוי שיכיר גם את ההתיישבות ביהודה ושומרון", אמר ראש מועצת מטה בנימין ומועצת יש"ע אבי רואה. "אנחנו מאמינים שמפגש בלתי אמצעי אתנו ישנה את התמונה שהוא רואה מוושינגטון". בשבוע שעבר אף נועד רואה עם נציג מהקונסוליה האמריקאית בירושלים והעביר דרכו מסר לבית הלבן לפיו רעיון שתי המדינות איננו ישים ותמונת ההתיישבות ביהודה ושומרון שונה מכפי שהיא מוצגת. "למרות הכל, אנחנו רואים בארה"ב את הידידה הגדולה ביותר שיש למדינת ישראל. אובמה מגיע לביקור של היכרות וידידות ואין לאיש מאתנו כוונה להפגין נגדו בצירים, להיפך, נקבל אותו בזרועות פתוחות", אומר רואה.

כאמור, ביהודה ושומרון מסרבים להתרגש מהביקור ההיסטורי של אובמה באזור ומעריכים כי מרביתו לא יעסוק בקידום המשא ומתן המדיני. גם עניין הקפאה אפשרית של הבנייה ביישובים איננה עולה על הפרק לטענתם, זאת על רקע הקמת הממשלה החדשה בה שותפים גם אנשי הבית היהודי שלא יתנו לדבריהם את ידם לעצירת בנייה נוספת.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully