וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים נגד אובמה: "לא ניתן להפלות אותנו"

18.3.2013 / 12:01

סטודנטים רבים זועמים על אופן חלוקת הכרטיסים לנאום שיישא נשיא ארה"ב בבנייני האומה ועל שיקולים פוליטיים לכאורה. במכתב לשגריר נכתב כי "האפליה אינה ראויה ואינה מקובלת"

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אורי רשטיק, שיגר היום (שני) מכתב לשגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו בנוגע לנאום שיישא הנשיא ברק אובמה בפני סטודנטים בעת ביקורו בישראל השבוע. במכתב בירך רשטיק על החלטתו של אובמה לדבר אל ציבור הצעירים והסטודנטים בישראל, אולם ציין כי סטודנטים שלומדים במכללות זעמו על העובדה שלא קיבלו אפשרות להיות נוכחים באירוע.

ביקור הנשיא אובמה בוואלה! חדשות:
המתנה של אובמה: שבב זהב ועליו מגילות העצמאות
ה"ניו יורק טיימס": "ישראל מאוחדת מאחורי פולארד"
לא רק אירן: "ישראל תבקש מאובמה לתקוף בסוריה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר במטוס האייר פורס 1 לוושינגטון, 13 פברואר. רויטרס
הסטודנטים במכללות זעמו/רויטרס

רשטיק ציין כי התאחדות הסטודנטים הארצית, כגוף המייצג את ציבור הסטודנטים בישראל מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המגזרים ומכל רחבי הארץ, רואה בהזמנת עשרה מוסדות בלבד מתוך 60 המוסדות האקדמיים הקיימים בישראל אפליה מטעמים שאינם ענייניים. "אפליה כזו איננה ראויה ואינה מקובלת עלינו", כתב רשטיק.

בסיום המכתב ביקש יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית מהשגריר לשקול מחדש את ההחלטה לגבי הקצאת הכרטיסים למוסדות האקדמיים והציע את סיועה העתידי של התאחדות הסטודנטים הארצית בקשר עם המוסדות האקדמיים והסטודנטים בישראל.

לפני כמה שבועות קיבלו מוסדות אקדמיים רבים ברחבי הארץ כרטיסים לנאום שיישא הנשיא אובמה בבנייני האומה בירושלים, ואגודות הסטודנטים הגרילו את הכרטיסים המועטים בין הסטודנטים. אולם רבים מהסטודנטים זעמו על כך שלא קיבלו הזמנה לאירוע וטענו כי מדובר באפליה. כך למשל, סטודנטים באוניברסיטת אריאל הפיצו תמונה בפייסבוק שבה נכתב: "לא ניתן לאובמה להפלות אותנו. סטודנט באריאל = סטודנט בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך עמוד הפייסבוק של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן קבלה על אופן חלוקת הכרטיסים, ולפני כמה ימים שלחה לשגריר שפירו מכתב בנושא. האגודה הביעה הערכה לנשיא ארצות הברית על בחירתו להקדיש זמן בביקורו לציבור הסטודנטים בישראל, אולם ביקשה לבצע הפרדה ברורה בין אקדמיה והשכלה לבין פוליטיקה ולאפשר גם לסטודנטים הלומדים באוניברסיטת אריאל לשמוע את הנאום. על המכתב חתמו עשרות מכללות ומוסדות לימוד נוספים.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר-אילן, מתן בר נוי, אמר בתגובה כי "אוניברסיטת אריאל הוכרה באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל. במכתב זה, שאני שמח שהצטרפו אליו מנהיגים צעירים רבים, אנו לא יוצאים באקט מתריס אלא מבקשים שהפוליטיקה לא תחלחל אל בין כתלי האקדמיה הישראלית".

ביקור אובמה בישראל - סיקור נרחב בוואלה! חדשות

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully