וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קציני מילואים במכתב לפרס: "פולארד אחד משלנו"

17.3.2013 / 18:42

לקראת ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, גובר הלחץ על המנהיגות הישראלית לקדם באופן משמעותי את סוגיית שחרורו של המרגל ג'ונתן פולארד מהכלא האמריקני

עשרה קצינים בכירים במילואים הגיעו היום (ראשון) אל בית הנשיא בירושלים ומסרו לנשיא שמעון פרס מכתב הדורש את התערבותו בשחרור המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד והעלאת הסוגייה בביקורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביום רביעי הקרוב.

את המכתב כתב יו"ר עמותת הרעות – סגן אלוף (מיל') דודו גלבוע ועליו היו חתומים בין היתר גם תא"ל (מיל') דורון קדמיאל שהיה קצין תותחנים ראשי ואל"מ (מיל') זוהר גרינברג ששירת בתפקידי מח"ט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא פרס עם אסתר פולארד ולורנס קורב, שר ההגנה האמריקאי לשעבר, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלבוע סיפר כי "במכתבים שכתבו לנשיא אובמה בכירים (אמריקנים י.א) נכתב כי הם תומכים בשחרורו של פולארד על רקע חוסר הפרופורציה של העונש, וציינו כי זהו המקרה היחיד בהיסטוריה של ארצות הברית בו הוטל עונש כה חמור על מי שריגל למען ידידה של ארצות הברית". גלבוע מסביר את היוזמה שעומד מאחוריה בכך ש"יש בנו תחושה קשה שיונתן פולארד, 'אחד משלנו' ששירת את מדינת ישראל בתנאים קשים, הופקר במידה רבה לגורלו. נראה כי בשל החשיבות והרגישות של היחסים עם ארה"ב לא מספיק נעשה למענו ולמען שחרורו. יש בנו תחושה קשה שלמדינת ישראל יותר נוח 'לוותר' על יונתן פולארד או שלא להתעסק במקרה, על מנת שלא להקשות על היחסים עם ארה"ב".

"אנחנו בעמותת רעות שמנו כמטרה לשחרר שבויים ונעדרים של כוחות הביטחון וצה"ל", מספר גלבוע, "מבחינתנו פולארד הוא איש שנשלח למשימה על ידי ממשלת ישראל ויושב בכלא האמריקאי כבר 28 שנים ועכשיו אנו מבקשים מישראל כידידה טובה של ארצות הברית שתפעיל את כל כוחה למען שחרורו של פולארד. הוא כבר שילם את חובו ומדינת ישראל צריכה עכשיו לשלם את חובתה לפולארד עבור כל מה שהוא עשה למענה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא חתם על העצומה לשחרורו של פולארד. שליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו כמובן פונים גם לאובמה ומבקשים ממנו שייתן את רחמיו ויקל באופן מיידי על עונשו של פולארד", טוען גלבוע, "האדם חולה, סבל שנים רבות ועכשיו העת לרחמים. אנו בטוחים שיש באובמה את מידת הרחמים ולכן אנו פונים לראשו ולליבו באנגלית Let my people go".

בעמותת "הרעות" חברים כמאה קצינים, ביניהם תתי אלופים. על המכתב חתמו מאות קצינים ואזרחים, ועל העצומה לשחרורו של פולארד חתמו עד היום כ-150,000 אזרחים, ביניהם גם גלעד שליט. ביום שלישי בשש וחצי בערב תתקיים מול בית הנשיא עצרת שמארגנת עמותת הרעות והמטה לשחרורו של פולארד. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו ולפנות לכל מי שעוד לא חתם על העצומה לחתום. אנו רוצים להגיע ליעד של חצי מיליון איש", מסכם גלבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully