וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר רגישות: אתר המרתון פרסם תוצאת הרץ שמת

מיכאל מיכאלוביץ' שמצא את מותו בתום חצי המרתון אף "זכה" לתעודת השתתפות והישג, וגם בעמוד הבית של האתר אין אזכור לאסון שאירע. שבעה פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

יומיים חלפו מאז האסון בחצי מרתון תל אביב בו מצא מיכאל מיכאלוביץ' את מותו, ונראה כי הנהלת האירוע עדיין לא השכילה לנהוג במעט רגישות. באתר המרתון, בו מתפרסמות תוצאות הרצים לפי מקצים, מופיע גם שמו של מיכאלוביץ', תוצאת הריצה שלו (כשעתיים) ומיקומו ביחס לשאר המשתתפים. אם לא די בכך, אין אזכור לכך שהמשתתף אינו בין החיים, ואף מצורפת תעודת השתתפות, כפי שמקבלים כל הרצים, הנושאת את שמו.

מיחסי הציבור של המרתון טרם נמסרה תגובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין אזכור לכך שהוא כבר אינו בין החיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיכאלוביץ', מפקד ולוחם יחידת עוקץ, נקבר אמש בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר שבע כשהוא מלווה בבני משפחתו, מפקדים ולוחמים בסדיר ובמילואים מהיחידה. בעקבות מותו הודיע מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, על הקמת צוות בדיקה לקיום אירועי ספורט. "האירוע המצער של מותו של משתתף במסגרת אירועי מרתון תל אביב השנה מצטרף למקרה מוות נוסף לפני שנתיים ולכן מחייב אותנו לבחון את הדרך בה מאושרים אירועי ספורט עממיים", נכתב במכתב המינוי של הצוות, שבראשו יעמוד פרופ' דני מורן. מסקנות הצוות יוגשו בתוך שלושה חודשים.

מיכאל מיכאלוביץ' רץ המרתון שהתמוטט ומת בתל אביב, מרץ 2013. החדשות
האירוע המצער של מותו מחייב אותנו לבחון את הדרך בה מאושרים אירועי ספורט עממיים". מיכאלוביץ'/החדשות

מלבד מותו של מיכאלוביץ', עשרות רצים נזקקו לטיפול רפואי בתום ואף במהלך המרוץ. לפי שעה, הפצוע הקשה ביותר עדיין מאושפז בתל השומר. אתמול חל שיפור משמעותי במצבו, שמוגדר כעת יציב, והוא נושם כעת בכוחות עצמו. שישה פצועים נוספים באורח קל מאושפזים בבית החולים איכילוב.

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
בתל השומר עדיין מאושפז הפצוע הקשה ביותר. בבית החולים איכילוב מאושפזים שישה אחרים במצב קל. פינוי פצועים במרתון/דרור עינב

כזכור, בשל מזג האוויר השרבי, החליטו מארגני התחרות לדחות את המקצה המלא של המרתון (ריצת 42 הקילומטרים), והותירו בתאריך המקורי רק את הריצות לחצי מרתון (בה השתתף מיכאלוביץ') ואת הריצות למרחק של עשרה קילומטרים, והקדימו את המרוץ המקוצר יותר לשעות הבוקר כדי לאפשר תנאים נוחים יותר לריצה. "העירייה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות ובית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו", נמסר מעיריית תל אביב. "הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי. על פי נתוני השירות המטאורולוגי, בזמן זה היה עומס חום קל בלבד".

מטעם מארגני המירוץ נמסר כי "ביום שישי האחרון התקיים מרתון ג'ילט תל אביב , אשר בסוף מקצה חצי המרתון נפטר הרץ מיכאל מיכאלוביץ' ז"ל. למרות התוצאות הטרגיות, מיכאלוביץ ז"ל, סיים את המקצה במלואו. מתוך כבוד והערכה להשתתפותו בחצי המרתון, אנו מוצאים לנכון לציין באתר המרתון את הישגיו הספורטיביים לצד הישגיהם של יתר המשתתפים. באשר לקיום מקצה המרתון המלא ביום שישי הקרוב, אנו ממתינים להנחיות משרד הבריאות ובהתאם להחלטות שיתקבלו תצא הודעה מסודרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully