וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצב הרץ שנפצע קשה: "נושם בכוחות עצמו"

16.3.2013 / 13:33

מצבו של הרץ שנפגע במהלך ריצת חצי המרתון בתל אביב מוגדר יציב. עשרה נפגעים נוספים עדיין מאושפזים במצב קל-בינוני בבית החולים איכילוב. יתר הנפגעים שוחררו לבתיהם

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ריצת חצי המרתון בתל אביב, אתמול

שיפור חל במצבו של הרץ שנפגע אתמול באורח קשה במהלך חצי המרתון שנערך בתל אביב. מבית החולים שיבא בתל השומר, שם אושפז הפצוע, נמסר הבוקר (שבת) כי "מצבו יציב והוא נושם בכוחות עצמו". ארבעה פצועים נוספים שנפגעו באורח קל במהלך הריצה אתמול ואושפזו בבית החולים שוחררו לבתיהם.

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי הנפגעים לבתי החולים, אתמול/דרור עינב

במקביל, במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב עדיין מאושפזים במצב קל-בינוני עשרה רצים נוספים. מבית החולים נמסר כי שניים מהנפגעים מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כללי, פצוע נוסף מאושפז במחלקת נוירוכירורגיה בשל דמם תוך-מוחי כתוצאה מחבלה, והיתר מאושפזים במחלקות הפנימיות השונות. ששת הרצים שאושפזו אתמול במצב קל בבית החולים וולפסון בחולון שוחררו לבתיהם.

פצועה מריצת המרתון בתל אביב שפונתה לבית החולים איכילוב. דרור עינב
אחת הנפגעות בבית החולים/דרור עינב

במהלך ריצת המרתון אתמול התמוטט ומת מיכאל מיכאלוביץ', נגד בצה"ל ממושב מנוחה שבדרום. מיכאלוביץ' בן ה-30, ששירת בשירות קבע ביחידת "עוקץ", שימש כמדריך כלבנות בכיר ביחידה. לאחר מותו הוא הועלה לדרגת רב-סמל מתקדם. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק כבן חודש. מיכאלוביץ' ורעייתו רכשו לאחרונה דירה, והיו אמורים לעבור לקריית גת. בינתיים, התגוררו במושב יחד עם הורי האישה.

בני משפחתו וחבריו של מיכאלוביץ' התקשו לקבל את הבשורה המרה. "אנחנו לא מעכלים את זה. זה מאוד מאוד קשה. הוא היה פרח שאי אפשר לתאר. התריעו ואמרו להם לא לצאת לריצה אך בכל זאת, המרוץ יצא, זה מאוד כואב", אמר מישל חזן, קרוב משפחה של מיכאלוביץ'.

בעיריית תל אביב-יפו דחו אתמול את הביקורת וטענו כי פעלו בהתאם להוראות שהעביר משרד הבריאות בנוגע לקיום מרוץ מקוצר. במכתב שהעביר לעיריית תל אביב כבר ביום שלישי ראש חטיבת הבריאות וממלא מקום מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בעז לב, נטען כי "לאור נתוני מזג האוויר ועקת (עומס) החום הצפויה ביום שישי המלצת משרד הבריאות - בהסתמך על אנשי הפיזיולוגיה של המאמץ - היא שראוי לא לקיים את המתכונת המלאה של מרוץ המרתון". עוד נכתב כי: "ראוי יהיה לסיים את המרוץ עד שעה 9:30 בבוקר ולהגביל את המאמץ ללא יותר מחצי מרתון. המכתב נחתם באזהרה מפורשת: "הסיכון בתחלואה מסכנת חיים הוא משמעותי בתנאים שיווצרו".

בתוך כך, הפגנה שתוכננה להיערך הערב מול עיריית תל אביב במחאה על מותו של מיכאלוביץ' נדחתה למחר אחר הצהריים. לדברי מארגני ההפגנה, שאותה יזמו בשל מה שהגדירו כ"חוסר האחריות של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי", דחייתה באה בעקבות בקשת משתתפים רבים להפגין מול העירייה בשעה שעובדיה נוכחים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully