וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במרתון השרבי: בן 30 מת ו-12 נפגעו קשה

אמיר שילה

15.3.2013 / 9:34

מרתון תל אביב המלא אמנם בוטל בשל מזג האוויר, אך גם המרוץ המקוצר גבה קורבנות. משתתף בן 30 שספג מכת חום מת חרף ניסיונות ההחייאה, ו-12 רצים אחרים שנפצעו קשה פונו

צילום: דניאל בוק, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

תוצאות טרגיות לריצת המרתון בתל אביב: משתתף אחד בן 30מת ו-12 אחרים נפגעו קשה הבוקר (שישי) במירוץ שהתקיים ברחבי העיר, לאחר שתש כוחם במהלך הריצה, אשר נערכה תחת מזג האוויר השרבי. צוותי מד"א העניקו טיפול ל-50 מהרצים, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הרצים סובלים בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות. ארבעה מבין אלו שנפגעו קשה הורדמו והונשמו - ופונו לטיפול בבתי החולים.

מרתון תל אביב. דרור עינב
המרתון גבה קורבן/דרור עינב

"יצאתי במקצה הראשון כאשר החום הכבד עוד לא ממש התחיל להשפיע. אנשים שיצאו במקצה אחרי מאוד סבלו מהחום", אמר לוואלה! חדשות אסף בן ה-29 מתל אביב שהשתתף במרתון. "מה שהיה חסר שם זה עמדת השפרצות מים", אמר בנוגע לעמדות שאמורות היו לצנן את הרצים. "אמרו שיהיו כמה, ואני ראיתי רק עמדה אחת. היו שם אנשים שחילקו מים אותם שפכנו על הפנים - אבל זה לא היה מספיק. כשסיימתי את הריצה ראיתי את כוחות ההצלה עם אלונקות", הוסיף.

לדברי עד ראייה אחר, עשרות אמבולנסים חיכו ליד עמדת הסיום של המירוץ בסמוך לגן צ'ארלס קלור שבטיילת. במקום הוקם אוהל ועליו שלט "מיון מרתוני", שהפך להומה אדם. לאוהל הגיעו מרבית הנפגעים שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני מידיהם של מאות אנשי מד"א לפני הפינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרוג ופצועים קשה במרתון תל אביב. אמיר שילה, ספק 500
אוהל המיון שהוקם/ספק 500, אמיר שילה

אביבה ולירון ינאי, אם ובתה שהשתתפו במרוץ העממי ל-4.2 ק"מ מספרות: "היה בסך הכל קשה בשל מזג האוויר, אך הצלחנו לשרוד את הריצה", אמרו השתיים, "שמענו על מה שקרה. חסרו עמדות מים, הן היו רק בסוף המסלול". "ציפיתי שתהיה עמדה כל ק"מ", אמרה לירון. "אני חושבת שהיה צריך לדחות את הריצה", הוסיפה האם. אלון וגילי שהשתתפו אף הם בריצה אמרו: "כשהגענו לסוף קיבלנו טלפונים היסטריים מההורים וגילינו מה קרה". גם הם חזרו על התלונה של מחסור במים. "הייתה רק נקודת מים אחת לאורך המירוץ. ברור שלא היה צריך לקיים את חצי המרתון - אבל זו חכמה שבדיעבד".

בעקבות האסון הוציאה עיריית תל אביב-יפו הודעה בה היא מביעה צער עמוק על פטירתו של אחד מרצי חצי המרתון שנערך בעיר. "העירייה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות ובית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו. זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30 כפי שנעשה. הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי. על פי נתוני השירות המטאורולוגי בזמן זה היה עומס חום קל".

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי אחת הנפגעות לבית החולים/דרור עינב

לחדר המיון של בית החולים איכילוב פונו 14 נפגעים, שניים מהם במצב קשה שהועברו ליחידה לטיפול נמרץ. 12 אחרים במצב קל עד בינוני. בבית החולים שיבא מטופלים שבעה מהרצים, אחד במצב קשה, מורדם ומונשם. האחרים במצב קל. לבית החולים בילינסון הגיעו שני פצועים, ובבילינסון פצוע אחד.

מרתון תל אביב. דרור עינב
הרצים ברחובות תל אביב/דרור עינב

כזכור, מארגני התחרות החליטו השבוע לדחות את המקצה המלא של המרתון (ריצת 42 הקילומטרים), והותירו בתאריך המקורי רק את הריצות לחצי מרתון ולמרחק של 10 קילומטרים, זאת בשל מזג האוויר השרבי והטמפרטורות הקיצוניות. המירוץ המלא נדחה ליום שישי הבא. כמו כן, המרוץ המקוצר הוקדם לשעת בוקר, כדי לאפשר תנאים מעט יותר נוחים לריצה.

מרתון תל אביב. דרור עינב
ריצת מרתון תל אביב/דרור עינב

צירי תנועה רבים נחסמו בעיר

"רצי המרתון שאינם מעוניינים להשתתף במרוץ בשבוע הבא יוכלו כמובן לקבל את כספם חזרה, או לחילופין לרוץ באחד המקצים האחרים ביום שישי הקרוב ולקבל את ההפרש הכספי", נאמר בהודעת המארגנים.

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
פינוי אחד המשתתפים מהמרתון/דרור עינב

לצורך הריצה נחסמו צירי תנועה רבים בתל אביב. שוטרי משטרת מחוז תל אביב סגרו לסירוגין צירי תנועה לאורך מסלול המרתון, בין השעות 4:00 לפנות בוקר ל-10:30 בבוקר. בצפון העיר נסגרו לתנועה רחוב ש"י עגנון ושדרות רוקח, וכן הרחובות המובילים אליהם. במזרח העיר לא התאפשרה כניסת כלי רכב מרחוב בגין/נמיר לכיוון מערב ברחובות הבאים: שדרות רוקח, פנקס, ארלוזורוב, קפלן, חשמונאים, הרכבת וכיכר המושבות. בדרום העיר לא התאפשרה נסיעת כלי רכב מדרום לצפון בצירים הבאים: שדרות ירושלים מרחוב בן צבי, אליפלט מקיבוץ גלויות, קויפמן/הירקון מרחוב אילת, הרצל מרחוב שלמה ואלנבי מדרך בגין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צירי התנועה שנחסמו בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
מרתון תל אביב. דרור עינב
מרתון תל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully