וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לקיים מרתון בחודש מרץ. ניסינו להתריע, ולא שמעו"

קרדיולוג בכיר שגם השתתף במרוץ אמר שלא היה מקום לקיים את המרתון בתל אביב בו איבד משתתף את חייו, אך מנגד ציין: "השתתפתי בהרבה מרתונים, בחיים לא ראיתי כל-כך הרבה מים"

צילום: דניאל בוק, אבי כהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

"מלכתחילה לא היה צריך לקבוע מרתון בחודש מרץ. ניסינו להתריע, אבל לא שומעים בקולנו" – כך אמר היום (שישי) ד"ר אריק פינקלשטיין, קרדיולוג בכיר ומנהל מחלקת צינתורים בבית החולים איכילוב בתל אביב, שהשתתף בעצמו בחצי המרתון שנערך בתל אביב, ושגבה את חייו של משתתף בן 30 שתש כוחו ומת, בעוד 12 משתתפים נוספים נפצעו באורח קשה. פינקלשטיין העיד בפני וואלה! חדשות כי "לפחות שני אנשים שרצו לידי התנשפו בצורה כבדה. אמרתי להם לצאת". עם זאת, מציין פינקלשטיין כי לא היה מחסור במים במהלך המסלול. "אני רץ מרתונים בכל העולם ובחיים לא ראיתי כל-כך הרבה מים בטווחים כל-כך קצרים. כל הזמן השפריצו עלינו מים ולא הייתה עם זה שום בעיה".

אסון במרתון השרבי: משתתף בן 30 מת ו-12 נפצעו קשה

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
המרתון שהסתיים באסון. נפגעים מהמרתון מטופלים על ידי מד"א/דרור עינב

גם ד"ר ישי לוין, גניקולוג בכיר בבית החולים שרץ את חצי המרתון, הסכים שלא היה מחסור במים. "היו המון תחנות לאורך הדרך וגם בסוף. לא שתיתי הרבה אבל זה בגלל שאני יודע לרוץ, אני מאומן. כל פעם שהשפתיים שלי היו מעט יבשות לקחתי מים". עם זאת, למספר רצים הייתה ביקורת על עמדות השפרצת המים שהוכנו כחלק מהיערכות המארגנים למזג האוויר השרבי. "מה שהיה חסר זה עמדת השפרצות מים. אמרו שיהיו מספר עמדות, ואני ראיתי רק עמדה אחת", סיפר אסף, בן 29, שהשתתף במרוץ. "היו שם אנשים שחילקו מים אותם שפכנו על הפנים, אבל הייתה רק עמדת השפרצת צינור אחת וזה לא מספיק". לדבריו, כשהוא יצא, במקצה הראשון, החום הכבד עוד לא התחיל להשפיע, אך ציין: "אנשים שיצאו במקצה אחרי מאוד סבלו מהחום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פצועה מריצת המרתון בתל אביב שפונתה לבית החולים איכילוב. דרור עינב
"לא היה צריך לקיים את המרתון במרץ". משתתף שאושפז באיכילוב/דרור עינב

דן, שהשתתף אף הוא בריצה, סיפר: "הוזנקתי במקצה הראשון בשעה 5:45 עם דמדומי הבוקר. מזג האוויר היה נעים ועדיין לא חם מדי. במהלך הריצה עמדות המים היו מלאות תמיד, לאורך כל המסלול ובסך הכול מרבית המסלול עבר בצל, למעט מספר קטעים שהסתכמו לשלושה קילומטרים להערכתי תחת השמש. עמדות השפרצת מים פעילות ראיתי רק בקצה של רחוב אלנבי, לאחר כשלושה קילומטרים של ריצה, ובשלב הזה עוד היה קריר ומוצל כך שדווקא שם לא היה צריך אותן - אלא לקראת קצה המסלול שהיה בשמש הקופחת". עם זאת, ציין דן כי מארגני המרוץ התכוננו לחום, הן מבחינת צוותי הרפואה והן מבחינת מספר עמדות השתייה.

מוקדם יותר נאלצו צוותי מגן דוד אדום לקבוע את מותו של אחד המשתתפים, בשנות השלושים לחייו, שתש כוחו במהלך המירוץ. 12 אחרים נפצעו באורח קשה ופונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. צוותי מד"א העניקו בסך הכל טיפול ל-80 מהרצים, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הפצועים סובלים בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות.

אדם אחד נהרג ו-12 נפצעו קשה במרתון תל אביב. ניב אהרונסון
פינוי אחד הנפגעים/ניב אהרונסון

העירייה: "פעלנו לפי הנחיות משרד הבריאות"

כזכור, מארגני התחרות החליטו השבוע לדחות את המקצה המלא של המרתון (ריצת 42 הקילומטרים), והותירו בתאריך המקורי רק את הריצות לחצי מרתון ולמרחק של 10 קילומטרים, זאת בשל מזג האוויר השרבי והטמפרטורות הקיצוניות. המירוץ המלא נדחה ליום שישי הבא. כמו כן, המרוץ המקוצר הוקדם לשעת בוקר, כדי לאפשר תנאים מעט יותר נוחים לריצה.

מעיריית תל אביב נמסר כי "העירייה מביעה צער עמוק על פטירתו של אחד מרצי חצי המרתון שנערך בעיר. העירייה פעלה על פי הנחיות משרד הבריאות ובית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו. זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30 כפי שנעשה. הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי. על פי נתוני השירות המטאורולוגי בזמן זה היה עומס חום קל בלבד".

אסון במרתון השרבי: הרוג ו-12 פצועים קשה

מרתון תל אביב. דרור עינב
"לא היו מספיק עמדות השפרצה". המרתון הבוקר/דרור עינב
מרתון תל אביב. דרור עינב
מרתון תל אביב/דרור עינב

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully