וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרגדיה במרתון: משרד הבריאות הקים צוות בדיקה

בעקבות מות האצן, הורה מנכ"ל המשרד לבדוק את דרך קבלת ההחלטות ואת אופן אישור המרוץ בתנאי השרב הקשים. האירוע מדגיש את "החובה לקביעת אמות מידה לקיום תחרויות עממיות"

בעקבות מותו של מיכאל מיכאלוביץ' במרוץ בתל אביב שלשום, הודיע אמש (שבת) מנכ"ל משרד הבריאות, רוני גמזו, על הקמת צוות בדיקה לקיום אירועי ספורט. "האירוע המצער של מותו של משתתף במסגרת אירועי 'מרתון תל אביב' השנה מצטרף למקרה מוות נוסף לפני שנתיים ולכן מחייב אותנו לבחון את הדרך בה מאושרים אירועי ספורט עממיים", נכתב במכתב המינוי של הצוות, שבראשו יעמוד פרופ' דני מורן. מסקנות הצוות יוגשו בתוך שלושה חודשים.

"העובדה שהייתה מודעות לתנאים שצפויים, התקבלו החלטות מקצועיות וננקטו פעולות ובראשן ביטול מקצה המרתון המלא, למול העובדה שהתוצאה עדיין עגומה - מדגישה את החובה לחשיבה מקדימה וקביעת כללים ואמות מידה לקיום תחרויות ריצה עממיות המשלבות מקצי 'אקסטרים' שיחייבו את המארגנים והרשויות המקומיות", כתב מנכ"ל משרד הבריאות.

מיכאל מיכאלוביץ' רץ המרתון שהתמוטט ומת בתל אביב, מרץ 2013. החדשות
מסקנות הצוות יוגשו בתוך שלושה חודשים. מיכאלוביץ'/החדשות

מכתב המינוי עולה כי חברי הצוות יבדקו את האופן שבו אושר המרתון האחרון ואירועי ספורט דומים, לקבוע אמות מידה לאישור האירועים, עם התייחסות לתנאי מזג האוויר, לקבוע תזמון מומלץ לקיום האירועים לאורך השנה וכמו כן לקבוע את הכללים לביטול האירוע.

אתמול נודע כי חל שיפור במצבו של הרץ שנפגע אתמול באורח קשה במהלך חצי המרתון בתל אביב. מבית החולים שיבא בתל השומר, שם אושפז הפצוע, נמסר כי "מצבו יציב והוא נושם בכוחות עצמו". ארבעה פצועים נוספים שנפגעו באורח קל במהלך הריצה אתמול ואושפזו בבית החולים שוחררו לבתיהם.

משתתפים בריצת מרתון בתל אביב שנפגעו וטופלו על ידי מגן דוד אדום. דרור עינב
הצוות יקבע אמות מידה לאישור אירועים דומים. פצוע במירוץ, אתמול/דרור עינב

במקביל, במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב עדיין מאושפזים במצב קל-בינוני עשרה רצים נוספים. מבית החולים נמסר כי שניים מהנפגעים מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ כללי, פצוע נוסף מאושפז במחלקת נוירוכירורגיה בשל דמם תוך-מוחי כתוצאה מחבלה, והיתר מאושפזים במחלקות הפנימיות השונות. ששת הרצים שאושפזו שלשום במצב קל בבית החולים וולפסון בחולון שוחררו לבתיהם.

בני משפחתו וחבריו של מיכאלוביץ' בן ה-30, נגד בצה"ל ממושב מנוחה שבדרום, התקשו לקבל את הבשורה על מותו. "אנחנו לא מעכלים את זה. זה מאוד מאוד קשה. הוא היה פרח שאי אפשר לתאר. התריעו ואמרו להם לא לצאת לריצה אך בכל זאת, המרוץ יצא, זה מאוד כואב", אמר מישל חזן, קרוב משפחה של מיכאלוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully