וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: "ארה"ב נערכת לחיסולים ממוקדים בסוריה"

גורמים אמריקאים בכירים בהווה ובעבר אמרו כי ה-CIA אוסף מודיעין שעשוי לסייע לחיסול פעילי איסלם קיצוניים באמצעות מזל"טים. דיווח: צבא סוריה הרחיב את השימוש בפצצות מצרר

סוכנות הביון האמריקאית המרכזית, ה-CIA, האיצה תכניות חירום חשאיות להגנה על ארצות הברית ובעלות בריתה מפני האלימות הגוברת בסוריה, כך דיווח הלילה (שבת) ה"לוס אנג'לס טיימס". גורמים אמריקאים בכירים בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי בין היתר, נאסף לראשונה מודיעין על פעילים איסלמים קיצונים שעשוי לסייע לחיסולים ממוקדים באמצעות מזל"טים בעתיד. עם זאת, בשלב זה לא אישר נשיא ארה"ב ברק אובמה תקיפות מסוג זה בסוריה.

צלפים סורים. חלב, סוריה, 2012. AP
תכנית מגירה נוספת של ארה"ב. חמושים בסוריה/AP

לדברי הגורמים הבכירים, מרכז הלוחמה בטרור, אשר הפעיל את תכנית החיסולים הממוקדים של ה-CIA בפקיסטן ובתימן, הפעיל לאחרונה כמה קצינים במטרה לשפר את איסוף המודיעין על חמושים בסוריה שעלולים להוות איום טרור. הקצינים הללו, כך דווח, הקימו יחידה מיוחדת לנושא יחד עם עמיתיהם אשר מבצעים מעקב אחר פעילי אל-קאעדה ולוחמים בעירק. ההנחה היא שחלק מן הפעילים חצו את הגבול לסוריה והצטרפו למיליציות האיסלמיות הנלחמות בנשיא הסורי, בשאר אסד.

על פי הדיווח, המעקב מהווה חלק ממערך תכניות המגירה של הפנטגון וה-CIA. במקביל, כך דווח, ישנן תכניות להשתלט או להרוס את מצבורי הנשק הכימי של סוריה, שנמצאים תחת פיקוח הדוק של המודיעין האמריקאי, כדי למנוע שימוש לרעה בהם. עוד דווח, כי סוכנות הביון האמריקאית פועלת בנושא יחד עם סעודיה, ירדן ושירותי ביון נוספים באזור.

המורדים בחלב, סוריה 16 בפברואר 2013. רויטרס
11 אזרחים נהרגו מפצצות מצרר בשבועיים החולפים/רויטרס

במקביל, סוכנות הידיעות AP דיווחה הבוקר כי המשטר הסורי הרחיב את השימוש בפצצות מצרר. על פי הדיווח, ארגון זכויות אדם בינלאומי מסר כי הצבא הסורי עושה שימוש בפצצות האסורות נגד אזרחים באזורי מגורים. פצצות מסוג זה מהוות איום משמעותי על האזרחים מפני שרובן אינן מתפוצצות מיד לאחר הטלתן. ארגוני זכויות אדם אמרו הבוקר כי נעשה שימוש בלפחות 156 פצצות מצרר ב-119 מקומות שונים בסוריה בחצי השנה האחרונה. לדבריהם, שתי פצצות מסוג זה הביאו בשבועיים החולפים למותם של 11 אזרחים, בהם שתי נשים וחמישה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully