וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבול מתוח: האו"ם הפסיק את סיוריו בגולן הסורי

על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה לאחר שהתעורר חשש כי מדינות נוספות יפרשו מכוח אונדו"ף. "חלק מעמדות התצפית כבר נסגרו", אמרו דיפלומטים והביעו חשש מזליגת הלחימה לישראל

האו"ם הפסיק את סיורי שמירת השלום בגולן הסורי בעקבות חשש שהמלחמה המתנהלת באזור תביא לעזיבת מדינות שונות את כוח הפיקוח – כך אמרו אמש (רביעי) גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. החשש עלה על רקע חטיפתם בשבוע שעבר של 21 פקחים פיליפינים, ששימשו חלק מכוח אונדו"ף השומר על קווי הפסקת האש בין ישראל וסוריה.

כו"ח אונדו"ף של האו"ם המפריד בין ישראל לסוריה. רמת הגולן, מרץ 2012. רויטרס
"קיים סיכוי שכולם יעזבו. ואם הם יעזבו כולם, אז המשימה במשבר וודאי". כוח אונדו"ף על הגבול/רויטרס

"האו"ם החליט להגביל את תנועת אונדו"ף", סיפר דיפלומט אמריקני. "הם כבר לא מנהלים סיורים וחלק מעמדות התצפית נסגרו". למשקיפים נשק אישי בלבד ולכן "לא יוכלו להגן על עצמם במקרה ויותקפו בתתי-מקלעים", הוסיף. לדברי דיפלומטים, מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, יציג בשבוע הבא בפני מועצת הביטחון המלצות חדשות בנוגע לפעילות אונדו"ף. דובר האו"ם והדיפלומטים הדגישו את חשיבות שמירת השקט בגבול המתוח וכי יש להמשיך לוודא כי לא ייווצר עימות נוסף לצד מלחמת האזרחים בסוריה. "באופן סימלי, מאוד חשוב שאונדו"ף שם," אמר דובר מטעם האו"ם. "הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שהמשבר הסורי יגלוש לישראל ויגרום להתלקחות נוספת ברמת הגולן".

קנדה, יפן וקרואטיה הסיגו את הנציגויות שלהן בחודשים האחרונים, והותירו באונדו"ף רק את הפיליפינים, אוסטריה והודו. לאחר חטיפת הפקחים הפיליפינים הודיעה ממשלתם כי היא בוחנת מחדש את פעילותה באונדו"ף. דיפלומטים מסרו כי גם אוסטריה הביעה חשש בנוגע להישארותה כחלק מהכוח. "קיים סיכוי שכולם יעזבו. ואם הם יעזבו כולם, אז המשימה במשבר וודאי", הסביר גורם בכיר באו"ם. "קיים חשש אמיתי להתפוררות הכוח", הוסיף גורם אחר.

סיורי הלילה הופסקו בתחילת השבוע

ביום שני האחרון הופסקו סיורי הלילה של אונדו"ף ברמת הגולן הסורי. דובר מטעם האו"ם, מרטין נסירקי, הסביר אז כי פעולת כוח אונדו"ף נמצאת בבחינה מחדש לאחר שבסוף השבוע נורו יריות לעבר כוח האו"ם, וזאת שעות בלבד לאחר שחרורם של 21 חיילי הכוח משבי המורדים בעיר ג'מלה.

במהלך סוף השבוע התרחשה תקרית שבה נפתחה אש לעבר עמדה של אונדו"ף משני מקורות ירי שלא זוהו, כך לדברי נסירקי. לא היו נפגעים. הוא הוסיף כי מדובר באזור מסוכן מאד לפעולה ולכן טבעי הדבר שתיבחן פעולת הכוח מחדש, במקביל להפסקת סיורי הלילה.

הפקחים הפיליפינים מכוח אונדו"ף, שהוצב בגולן אחרי מלחמת יום כיפור, עברו בסוף השבוע מידי המורדים לידי צבא ירדן. לפני כן התעכב השחרור בשל חילופי אש בין צבא סוריה לבין לוחמי האופוזיציה. 21 הפקחים נחטפו ביום רביעי שעבר על ידי קבוצת מורדים בשם "גדודי השהידים של ירמוכ", שטענה כי הם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מג'מלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully