וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 פקחי או"ם נמלטו מהקרבות בסוריה וחצו לשטח ישראל

8.3.2013 / 12:05

אחרי חטיפתם של 20 אנשי אונדו"ף על ידי המורדים הסורים, פקחי האו"ם בגבול החליטו ככל הנראה לא לקחת סיכון ולהגיע לישראל. גורם ביטחוני: "הכוח תיאם את הגעתו עם צה"ל"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

שמונה פקחי או"ם הגיעו הבוקר (שישי) לשטח ישראל סמוך למוצב צה"ל, לאחר שנמלטו מאזור הקרבות בין המורדים לצבא הסורי. גורם בטחוני מסר כי "כוח האו"ם שחצה לכיוון ישראל נמלט מאש הקרבות ותיאם את הגעתו עם צה"ל".

האירוע קורה רק ימים אחדים לאחר חטיפתם של 20 אנשי אונדו"ף, כוח האו"ם המפקח על ההפרדה בין כוחות צה"ל והצבא הסורי ברמת הגולן. המורדים הסורים שחטפו אותם טענו כי משקיפי האו"ם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, ייסוגו מהכפר ג'מלה שבאזור רמת הגולן.

לאחר החטיפה העלו המורדים סרטונים ליוטיוב שבהם נראים אנשיהם ליד כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, עם הכיתוב "UN" עליהם. שלושה אנשים במדי או"ם, שיושבים בתוך כלי הרכב, הציגו מסמכי זיהוי בפני המצלמה.

כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
כוחות האו"ם במעבר קונטרה, היום/רויטרס

אתמול פרסם הארגון הסורי לזכויות אדם סרטון בו נראים לכאורה שישה מהמשקיפים הפיליפינים שנחטפו. למרות שהחוטפים הבהירו כי יתייחסו לאנשי האו"ם כאל שבויי מלחמה, בסרטון נראה אדם המזדהה כקפטן בגדוד הפיליפיני של האו"ם שאומר כי הוא ואנשיו נמצאים "במקום בטוח" בכפר ג'מלה בעקבות הפצצות וארטילריה באזור. "אזרחים דאגו לביטחוננו וחילקו אותנו למקומות שונים כדי להגן עלינו", אמר. "הם נתנו לנו מקום טוב לישון בו, אוכל ושתייה".

הלילה הודיע דובר צבא הפיליפינים, קולונל ארנולפו מרסלו, כי המורדים הסורים מעוניינים לשחרר את החטופים כדי להרחיק אותם מאזור הקרבות בינם לבין צבא סוריה. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אנשי גדודי "השהידים של ירמוכ", שחטפו שלשום את הפקחים, פנו לבקשת עזרה מהצלב האדום כדי להעביר אותם מהאזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully