וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: המורדים הסורים רוצים לשחרר את החטופים

צבא הפיליפינים הודיע כי המורדים הסורים פנו לעזרת הצלב האדום כדי להעביר מאזור הקרבות את 21 פקחי האו"ם שחטפו בצדו הסורי של רמת הגולן, במטרה להסיג את צבא אסד מג'מלה

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

המורדים הסורים, שחטפו 21 אנשי אונדו"ף, מהגדוד הפיליפיני המוצב ברמת הגולן, מעוניינים לשחררם כדי להרחיק אותם מאזור הקרבות בינם לבין צבא סוריה – כך הודיע הלילה (שישי) דובר צבא הפיליפינים, קולונל ארנולפו מרסלו. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אנשי גדודי "השהידים של ירמוכ", שחטפו שלשום את הפקחים בעת סיור שגרתי באזור, פנו לבקשת עזרה מהצלב האדום כדי להעביר אותם מהאזור.

תמונה מתוך סרטון המורדים בסוריה, מרץ 2013. צילום מסך
פנו לעזרת הצלב האדום. המורדים הסורים/צילום מסך

אתמול הפיץ הארגון הסורי לזכויות אדם סרטון שבו נראים לכאורה שישה ממשקיפי האו"ם הפיליפינים שנחטפו יום קודם לכן בידי המורדים. למרות שהחוטפים הבהירו כי יתייחסו לאנשי האו"ם כאל שבויי מלחמה, בסרטון נראה אדם המזדהה כקפטן בגדוד הפיליפיני של האו"ם שאומר כי הוא ואנשיו נמצאים "במקום בטוח" בכפר ג'מלה בעקבות הפצצות וארטילריה באזור. "אזרחים דאגו לביטחוננו וחילקו אותנו למקומות שונים כדי להגן עלינו", אמר. "הם נתנו לנו מקום טוב לישון בו, אוכל ושתייה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האזרחים דאגו לנו". פקחי האו"ם שנחטפו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי השתלטה קבוצה של כ-30 מורדים סורים על שיירת משוריינים של אונדו"ף – הכוח הבינלאומי המוצב על הגבול בין ישראל לבין סוריה, והתנתה את שחרורם בכך שצבא סוריה, הנאמן למשטרו של הנשיא, בשאר אסד, ייסוג מהכפר ג'מלה. המורדים העלו סרטונים ליוטיוב שבהם נראים אנשיהם ליד כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, עם הכיתוב "UN" עליהם. שלושה אנשים במדי או"ם, שיושבים בתוך כלי הרכב, הציגו מסמכי זיהוי בפני המצלמה. אתמול בבוקר אמר גורם ביטחוני בשיחה עם וואלה! חדשות כי "צוות של האו"ם מנהל משא ומתן עם כוחות המורדים בסוריה לשחרור 21 לוחמי אונדו"ף שמוחזקים בשבי מיום קודם לכן". לדבריו, לפי מידע ראשוני שהגיע מצוות המשא ומתן, קיים סיכוי שהחטופים ישוחררו בקרוב. "נצטרך לבחון ולראות האם אונדו"ף ישנה את אופן פעילותו לאחר שחרור השבויים, יש לכך חשיבות גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully