וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונצואלה התחרטה לפתע: גופתו של צ'אווס לא תיחנט

14.3.2013 / 15:02

בניגוד להצהרות על הליך שיאפשר לנשיא המנוח "חיי נצח", חזרה בה הממשלה מכוונתה בשל קשיים טכניים. ההודעה מעוררת חשד שצ'אווס למעשה מת עוד לפני שנודע על כך לציבור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: מסע ההלוויה של צ'אווס, בשבוע שעבר)

המסתורין גובר. חרף ההבטחות, נראה כי ההמונים בוונצואלה לא יזכו לחזות בגופתו החנוטה של הנשיא המנוח הוגו צ'אווס. הממשלה בקראקס הודיעה כי ייתכן שלא יתאפשר להמשיך כמתוכנן בהליך החניטה. לא נמסר מתי תיערך לו קבורה רשמית. הנשיא הזמני ניקולס מדורו, שהיה סגנו של צ'אווס וצפוי להתמודד בבחירות הקרובות על הנהגת המדינה, אמר כי מומחים זרים פסלו את האפשרות "להציג את הגופה לנצח נצחים". הוא הופיע אמש (רביעי) בטלוויזיה הממלכתית ואמר כי נפגש עם מדענים מרוסיה ומגרמניה שפסקו כי הליך החניטה החל מאוחר מדי.

צ'אווס מת בשבוע שעבר בגיל 58 אחרי מאבק של שנתיים בסרטן. גופתו הוצגה בארון מתים עשוי זכוכית באקדמיה הצבאית בקראקס. מחלתו של צ'אווס הייתה אפופת מסתורין. הוא נראה בציבור בפעם האחרונה בחודש דצמבר, כשבא לקובה לעבור את הניתוח הרביעי לטיפול במחלתו, שממנו לא התאושש. הממשלה סירבה באופן עקבי לחשוף מידע על מצבו הרפואי, וצ'אווס עצמו מעולם לא פירט מאיזה סוג של סרטן הוא סובל.

גופתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס. AP
ארונו של צ'אווס מוצג באקדמיה הצבאי בקראקס. לא יזכה לחיי נצח, אחרי הכל/AP

במשך תקופת אשפוזו של צ'אווס בקובה התעוררו שמועות רבות על הידרדרות במצבו, עד כדי דיווח בכמה מקורות על מותו. הודעתו של סגנו ומחליפו על כך שלא ניתן לחנוט את גופתו של צ'אווס מעלה חשד כי צ'אווס למעשה הלך לעולמו עוד טרם הודיעה הממשלה באופן רשמי על מותו.

הבחירות לנשיאות ונצואלה ייערכו ב-14 באפריל. מול הנשיא הזמני מדורו יתמודד מנהיג האופוזיציה, אנריקה קפרילס. זמן קצר אחרי שנודע על הידרדרות במצבו של צ'אווס קראו באופוזיציה לקיים בחירות מוקדמות, בטענה שהמדינה מתנהלת ללא מנהיג. כמו כן טען קפרילס כי הנשיא הזמני מדורו הושבע בניגוד לחוקת המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully