וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקות ארבה נצפו בנחלי מדבר יהודה וים המלח

רמי שני

13.3.2013 / 18:33

תושבי האזור סיפרו כי הבחינו בחגבים המעופפים בסביבת הנחלים בוקק, ערוגות ובנחלים אחרים שבהם צמחייה ירוקה. פקחי משרד החקלאות ממשיכים לעקוב אחרי הלהקות ולרסס עם שחר

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

נחילי ארבה ממשיכים להטריד את חקלאי הדרום, ואחר הצהריים (רביעי) נצפו להקות של חגבים גם באזור הנחלים של מדבר יהודה. תושבי האזור סיפרו כי הבחינו בהם בסביבת הנחלים בוקק, ערוגות ונחלים אחרים שלצד המים הזורמים מספקים גם צמחייה ירוקה, שמושכת את הארבה.

פקחי משרד החקלאות ממשיכים לעקוב אחר התקדמות נחילי הארבה, מאתרים את מיקומם ומרססים בשעות הבוקר. פעולות ההדברה האחרונות בוצעו בשלושה מוקדים שבהם נצפו אמש נחילי ארבה חדשים שנכנסו לישראל. על פי הערכות משרד החקלאות, הריסוס היה יעיל, כך שרוב הפרטים לא התרוממו מהקרקע. באזור קיבוץ רוחמה שבנגב הצפוני רוססה להקה גדולה בשטחי חיטה ואפונה ובשטחי בור. באזור נחל לבן רוסס נחיל בשטח קטן יחסית של 500-400 דונמים, וכך גם באזור פארק גולדה-צומת טללים שבמועצה האזורית רמת נגב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקלאים חוששים לשלום הגידולים. ארבה בבית קמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רן פרדמן, מנהל החקלאות בקיבוץ רוחמה, סיפר כי הבוקר החלו פעולות ריסוס מהאוויר של נחיל גדול שהתמקם על שטח של כ-2,000 דונמים ממזרח לקיבוץ, בין הקיבוצים רוחמה ובית קמה. "אנחנו מטפלים בנחיל ארבה שנחת פה אתמול בערב, על שדות קיבוץ רוחמה, שדות החיטה והאפונה שלנו", סיפר פרדמן, והוסיף כי הנחיל התמקם באזור עם רדת החשיכה. "שני מטוסים של כימניר מנסים להשמיד את הנחיל הזה על הקרקע, לפני שהוא ימריא וימשיך להתקדם למרכז הארץ".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הארבה מצפין: פעולות ריסוס נגד נחיל חדש בנגב הצפוני. שי מכלוף
גם הבוקר נמשכו הריסוסים/שי מכלוף

לדבריו, הנחיל "התיישב פה בערב, בינתיים הוא לא אוכל את הגידולים החקלאיים, אך הוא בהחלט מאיים עליהם, ואני מאמין שאם לא נטפל בו בהקדם הוא עלול להתרבות ולהסב לנו נזק רב. יש פה מיליוני פריטים, אנחנו לא יודעים להגדיר נחילי ארבה, אין לנו הרבה ניסיון בזה. הפעם האחרונה שהייתה פה התקפת ארבה הייתה לפני כ-12 שנה, אבל זה מיליוני ועשרות מיליוני פריטים". בקיבוץ חוששים מרבייה של הנחיל שעלול לחסל את כל היבול החקלאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully