וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר: אחת הטיסות האחרונות של הטייס שנהרג

שלומי גבאי

12.3.2013 / 15:34

שבועיים לפני שנהרג בהתרסקות מסוק, צילם סגן אלוף במיל' נועם רון את טיסתו באזור אימונים. צפו בצילומים מתא הטייס ובנאום שנשא בבסיס שבוע קודם לכן, ובו שיבח את מפקדו

צילום: באדיבות המשפחה, עריכה: גדי וינסטוק

סגן אלוף במיל' נועם רון, שנהרג יחד עם רב סרן במיל' ארז פלקסר בהתרסקות מסוק הקוברה ברבדים, הותיר אחריו תיעוד מצמרר של אחת הטיסות האחרונות שביצע. את הסרטון צילם סגן אלוף במיל' רון במהלך טיסה בשטח אימונים של צה"ל לפני כשבועיים. הוא תיעד את עצמו בתוך תא הטייס, וכן את המראה הנשקף מחלון המסוק.

התרסקות המסוק - כותרות נוספות
הטייס נהרג 16 שנה לאחר אחיו: "מכה קשה מאד למשפחה"
הדיווח האחרון של הטייס: ”אנחנו שש דקות לנחיתה”
לא רק ברבדים: תאונות בחיל האוויר בשנים האחרונות

בסרטון נוסף מהשבועות האחרונים נראה סגן אלוף במיל' רון נואם בטייסת ומדבר על מפקד הטייסת. "ככה למעשה יצא לי לבלות לא מעט שעות עם הרשקו, ואני זוכר את הטיסה הראשונה שזה היה שילוב של הגשמת חלום, שהתחיל ברעדה. הרשקו היה היחיד שקפץ כיתות גם בקורס טיס, והוא היה ממש אגדה. כשאני הייתי בוגר שני מפקדי טייסות קודמים וכבר מוביל בעצמי, אני זוכר את הטיסה הראשונה - פחד אימים לטוס עמו", אמר בנאום. "הרשקו הוא טייס עד כדי כך טוב שהוא לא מצליח להבין איך מישהו טס לא בגובה שאמרו לו".

סגן אלוף במיל' רון, בן 49, נשוי לאלה ואב לשלוש בנות - נופר - קצינה בצה"ל, וכליל ואיילת - תלמידות תיכון, היה מוותיקי היישוב אורנית. מאז שחרורו מצה"ל הוא עבד בהייטק והיה פעיל בקהילת היישוב ובקשר רציף עם המועצה. בעברו הצבאי השתתף במלחמות לבנון הראשונה והשנייה ובמבצעי צה"ל בעומק האויב. ביישוב מספרים כי הוא פעל רבות לשיפור איכות החיים בישוב ודאג לכל מערך ההסעות של תלמידי התיכון שנאלצים ללמוד מחוץ ליישוב. מדובר בטרגדיה נוספת של המשפחה, לאחר שאחיו, שגם היה טייס מסוקים, נהרג לפני 16 שנים בתאונת סנפלינג במדבר יהודה. בתו איילת נקראה על שם האח אייל שנהרג.

סא"ל נועם רון ז"ל, שנהרג בהתרסקות המסוק הלילה, מרץ 2013. רפרודוקציה: שלומי גבאי, שלומי גבאי
רון עם בני משפחתו/שלומי גבאי, רפרודוקציה: שלומי גבאי

האח יוני סיפר כי "נועם היה איש כשרוני מאד. הוא השתחרר מצבא קבע בגיל 25 ובמשך 24 שנה הוא היה טייס במילואים בעל כל ההסמכות הגבוהות ביותר בחיל האוויר. הוא תמיד בלט והצטיין במשימות שלו. זוהי מכה קשה מאד למשפחה. אנחנו המומים".

"לפני 16 שנים, אח שלי, אייל, שגם היה טייס מסוקים, נהרג... בטיול", סיפר האח. "נועם היה הכי גדול, אנחנו ארבעה אחים. כלומר, היינו שלושה אחים ואחות, עכשיו נשארנו רק אני ואחותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully