וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיווח האחרון של הטייס: "אנחנו שש דקות לנחיתה"

12.3.2013 / 10:49

מחקירת התרסקות המסוק ברבדים, בה נהרגו סגן אלוף במילואים נועם רון ורב סרן ארז פלקסר, עולה כי כשל טכני גרם לתאונה. המסוק נפל מגובה 400 מטרים לקרקע כיחידה אחת

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

"אנחנו שש דקות לנחיתה לכיוון פלמחים", כך אמר הטייס המוביל במסוק שהתרסק הלילה (שלישי) ברבדים, בדיווח האחרון שלו, על פי ממצאי התחקיר הראשוני. בהתרסקות מסוק הקוברה במהלך טיסת אימונים נהרגו סגן אלוף נועם רון, בן 49 מאורנית ורב סרן ארז פלקסר, בן 31 מהרצליה.

אל זירת ההתרסקות הגיע הבוקר מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל וסייר באזור. במסגרת החקירה אותרו ממצאים חזקים ורלוונטיים שמעלים את האפשרות כי מדובר בכשל טכני. עם זאת, אמר גורם בכיר שראה את חלקי המסוק כי לא ניתן לפסול סיבות אחרות להתרסקות. הגורם הוסיף כי המסוק נמצא שלם למעט חלקים ברוטור האחורי והמרכזי שאותרו במרחק של מאות מטרים מהמסוק, שנפל מגובה של 400 מטרים אל הקרקע כיחידה אחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התרסקות המסוק, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם צבאי נוסף ציין כי קיימת אפשרות שאחד הרוטורים כשל ובשל גובה הטיסה לא יכלו הטייסים להגיב ולדווח. יצויין כי הטייסים בתאונות המסוקים של מסוקי קרב שאירעו עד היום בחיל האוויר, לא הצליחו לדווח על תקלות בקשר בגלל גובה הטיסה.

הקשר עם המסוק אבד סמוך לשעה 01:00 בלילה, כאשר היה בדרכו מגיחת אימונים חזרה לבסיס פלמחים. כוחות חיפוש והצלה נרחבים בהם מסוקים, וכוחות קרקעיים הוזנקו לאזור ופתחו בחיפושים. סמוך לשעה 05:15 אותרו שרידי המסוק.

צביקה פניג'ל, עד ראייה שנכח בקרוואן במרחק של 500 מטרים ממקום ההתרסקות סיפר: "בסביבות השעה אחת שמעתי את המסוק ולפתע הוא הפסיק לפעול וחזר שוב. נראה כאילו הרוטור של המסוק הפסיק ולפתע שמענו את ההתרסקות. יצאנו החוצה וראינו את העשן. בהתחלה פחדנו לגשת למסוק אבל אחרי שראינו שכוחות מגיעים למקום רצנו וראינו את שברי המסוק, את חלקי הרוטור וחלקים נוספים מהמסוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק קוברה בדרום. שי מכלוף
שרידי המסוק שהתרסק, הלילה/שי מכלוף

מפקד בסיס פלמחים לשעבר תא"ל גבי שחור, טייס ותיק של מסוקי קרב, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "מסוקי הקוברה טסים בחיל האוויר מאז שנות ה-70 ויש ממנו שש סדרות: א', ב', ג', ד', ה' ו-ו'. סדרות המסוקים א ו-ב' כבר לא טסות בחיל האוויר והמסוקים שנמצאים במערך הם מאמצע שנות ה-80. מדובר במערך מתוחזק ברמה גבוהה ולמרות הזמן שחלף מאז כניסתו לחיל, ההכרה של תכונות המסוק עלתה בצורה משמעותית וכך רמת ההחזקה".

תא"ל במיל' שחור התייחס לעובדה שצוות המסוק לא דיווח על התקלה הטכנית: "זה נתון מאד חשוב. גם אם יש שנייה אחת לדווח לצוות על הממצאים והעובדה שהצוות לא דיווח מעידה על האפשרות של תקלה אלימה במסוק. כמפקד פלמחים, באוקטובר 2008 עם התרסקות מסוק הקוברה בעמק יזרעאל העביר צוות הטייסים דיווח ראשוני ולא ברור, אך זו הייתה פעולה הראשונה שהם נקטו עם התרחשות התקלה". תא"ל במיל' שחור ציין כי על פי הערכתו מדובר בתקלה טכנית חמורה מאד, כגון הפסקת חשמל מלאה למסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully