וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס נהרג 16 שנה לאחר אחיו: "מכה קשה מאד למשפחה"

שלומי גבאי וקובי מנדל

12.3.2013 / 12:57

סגן אלוף במיל' נועם רון שנהרג בהתרסקות קרא לבתו על שם אחיו, טייס מסוקים שנהרג בתאונת סנפלינג. הטייס השני שנהרג הוא רב סרן במיל' ארז פלקסר: "נרתם לכל דבר בלי שאלות"

צילום: שלומי גבאי, צילומים באדיבות המשפחה, עריכה: יאיר דניאל

ההרוגים בהתרסקות המסוק באזור רבדים הם סגן אלוף במיל' נועם רון בן 49 מאורנית ורב סרן במיל' ארז פלקסר בן 31 מהרצליה - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. הקשר עם המסוק אבד סמוך לשעה 1:00 בלילה, כאשר היה בדרכו מגיחת אימונים חזרה לבסיס פלמחים. כוחות רבים הוזעקו לאזור ופתחו בחיפושים ורק סמוך לשעה 5:15 אותרו שרידי המסוק. לפי התחקיר הראשוני, התאונה נגרמה כתוצאה מכשל טכני.

התרסקות המסוק - כותרות נוספות
שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק קוברה ברבדים
הדיווח האחרון של הטייס: ”אנחנו שש דקות לנחיתה”
לא רק ברבדים: תאונות בחיל האוויר בשנים האחרונות

סא"ל נועם רון ז"ל, שנהרג בהתרסקות המסוק הלילה, מרץ 2013. רפרודוקציה: שלומי גבאי, שלומי גבאי
סגן-אלוף במיל' נועם רון/שלומי גבאי, רפרודוקציה: שלומי גבאי

סגן אלוף במיל' רון, נשוי לאלה ואב לשלוש בנות - נופר - קצינה בצה"ל, וכליל ואיילת - תלמידות תיכון, היה מוותיקי היישוב אורנית. מאז שחרורו מצה"ל הוא עבד בהייטק והיה פעיל בקהילת היישוב ובקשר רציף עם המועצה. בעברו הצבאי השתתף במלחמות לבנון הראשונה והשנייה ובמבצעי צה"ל בעומק האויב. ביישוב מספרים כי הוא פעל רבות לשיפור איכות החיים בישוב ודאג לכל מערך ההסעות של תלמידי התיכון שנאלצים ללמוד מחוץ ליישוב. מדובר בטרגדיה נוספת של המשפחה, לאחר שאחיו, שגם היה טייס מסוקים, נהרג לפני 16 שנים בתאונת סנפלינג במדבר יהודה. בתו איילת נקראה על שם האח אייל שנהרג.

האח יוני סיפר כי "נועם היה איש כשרוני מאד. הוא השתחרר מצבא קבע בגיל 25 ובמשך 24 שנה הוא היה טייס במילואים בעל כל ההסמכות הגבוהות ביותר בחיל האוויר. הוא תמיד בלט והצטיין במשימות שלו. זוהי מכה קשה מאד למשפחה. אנחנו המומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רס"ן ארז פלקסר שנהרג הבוקר בהתרסקות המסוק, מרץ 2013. באדיבות המצולמים
רב-סרן במיל' ארז פלקסר/באדיבות המצולמים

"הוא היה היה צנוע ושקט, הוא עשה הרבה מילואים ואהב את הצבא", סיפרו שכניו. "זה אסון כבד", אמרה שכנתו של ההרוג, תמר זערור. היא סיפרה כי בחמש לפנות בוקר שמעה צעקה אדירה וכשיצאה ראתה את אנשי הצבא והבינה שקרה אסון. "הם זוג מדהים, משפחה למופת, הוא גידל שלוש בנות מקסימות. כאיש צבא הוא היה כל כך חזק וגידל את הבנות שלו בחוזקה להצליח בכל דבר שהן עושות. כולן מאוד מוכשרות. הן לומדות עם הילדים שלנו. זה פשוט קשה, זו אבידה כבדה מאוד. קטפו לנו אותו, גדלנו ביחד פה. אסון כבד מאוד לאורנית. מאוד קשה".

היא סיפרה כי ראתה את רון בפעם האחרונה לפני כשבועיים. "אנחנו נפגשים מדי פעם בחצר. הוא מאוד אהב בעלי חיים, כמו שהוא אהב אנשים, וככה מדברים פה ושם. לא ידעתי שהוא הלך למילואים וזה מה שהתבשרנו עכשיו. מאוד קשה".

שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק קוברה בדרום. שי מכלוף
שרידי המסוק שהתרסק, הלילה/שי מכלוף

"התעוררנו הבוקר ליום עצוב עם בשורה שתושב אורנית, נועם רון נפל בעת משימה מבצעית", אמר ראש מועצת אורנית, שלומי לנגר. "נועם איש מילואים, סא"ל בצבא, מלח הארץ. הוא איש שורשי, חובב טבע וטיולים, מאד יצירתי. פעיל בקהילה ובחברה, איש צנוע וענו, איש משפחה למופת".

ראש המועצה סיפר כי הוא הכיר את רון במשך שנים רבות. "הלכנו יחד כתוצאה מכך שהילדים שלנו למדו במסגרות חינוך מקבילות. לאחר מכן כראש מועצה התוודעתי לרון בסוגיות חינוכיות - הסעות לתלמידים. כשמדברים על רון, מדברים על ארץ ישראל היפה. מעט מאוד אנשים ידעו שהוא טייס קרב. מעט מאוד ידעו שבמבצעי צה"ל כאשר ישנו פה בלילה בבטחה, נועם היה עסוק במשימות בעומק השטח. תמיד מחייך, אני זוכר אותו תמיד עם סנדלים. משפחה חמה מחבקת ואוהבת. היום למעשה נודע לי שגם אחיו של רון נהרג כתוצאה מפעילות סנפלינג - טרגדיה כפולה". עוד הוסיף לנגר: "יום הזיכרון קרוב ולא פיללנו שנצטרך להקדיש מחשבה לחלל צה"ל תושב אורנית. אין ספק שיום הזיכרון הזה יהיה יום זיכרון שונה. עצוב לנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיפושים אחר שרידי המסוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

רב סרן במיל' פלקסר הותיר אחריו אישה ובן, את אמו - כלכלנית, וכן שני אחים ואחות. אביו ז"ל היה סמנכ"ל באלביט. הידיעה המרה הגיעה הבוקר לבית הספר הריאלי העברי בו למד. מנכ"ל המוסד רון כיתרי ציין כי מעיון בתיקו האישי ניתן ללמוד שמדובר היה בתלמיד מצטיין שצבר חוות דעת חיוביות ביותר. פלקסר למד בבית הספר הריאלי מכיתה א' ועד י"ב וסיים במחזור פ'. בבית הספר הוא נחשב לילד צנוע וחביב, תלמיד טוב ושקדן לכל אורך שנות לימודיו. בכיתה י"ב הוא זכה בפרס על הצטיינותו בלימודים ועל פעילות מסורה בחוגי הסיור כמדריך.

ברכה שמואלי, שהיתה אחת המרכזות שלו בעת שלמד בכיתה י"ב בבית הספר הריאלי שוחחה לאחר היוודע מותו עם כמה מחבריו לכיתה. היא סיפרה לוואלה! חדשות כי "ההגדרה הכוללת ששמעתי שהוא היה אדם מדהים וכל השאר משתמע מאותה ההגדרה. היה בו טוב לב חריג, הוא נרתם לכל דבר בלי שאלות, תמיד הוא היה נמצא בכל מקום, בין אם נדרש לכך ובין אם לא. הוא היה בחור בלי גינונים וללא פוזות, תמיד שידר ובמיוחד יישם חברות אמיתית מתוך צניעות, הוא התפרסם בחוגי הסיור במסגרתם הוא טייל בארץ ברגליו. כשהתקבל לקורס הטייס הוא לא ראה בכך כל אות למיוחד שבו, אלא התייחס לכך ברצינות וענווה מתוך תחושה של תרומה. לחבריו היה ברור שהוא יעבור אותו". מחנכו בכיתה י"א, גלעד שפירא, סיפר: "הייתי המחנך שלו לפני 14 שנה. אני זוכר תלמיד מאוד רציני ומאוד צנוע. אלה שני המוטיבים המרכזיים. ארז למד מקצועות מדעיים - פיסיקה ומדעי הטבע".

חבריו מקורס הטיס ומבית ספרו סיפרו: "ארז היה אדם צנוע בעל חוש הומור מיוחד במינו. הוא היה חבר מצוין ויצירתי, אדם ערכי שאהב מאד לטייל בארץ ובחו"ל. הייתה לנו חבורת טיולים שהוא עמד בראשה, במסגרתה מעת לעת טיילנו לפרקי זמן של כיומיים במקומות שונים בארץ. ארז תמיד היה היוזם והמתכנן ובשטח עצמו סיפר לנו על האזור מבחינה גיאוגרפית וגיאולוגית. הוא היה תלמיד מצטיין בלימודיו בתיכון ובאוניברסיטת תל אביב. במסגרת לימודי התואר הראשון בפיזיקה הוא פרסם מאמר מדעי שהיווה בסיס ללימודי התואר השני שלו. הוא סיים בהצטיינות את קורס הטיס במגמת מסוקי קרב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully