וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מתכוון להתמודד: "בפעם הבאה יהיה יותר קל"

בראיון ל"ניו ריפבליק" אמר רה"מ לשעבר כי לא רצה לכהן כשר הביטחון או שר החוץ ולכן דחה את ההתמודדות לכנסת. העיתון חושף פרטים חדשים מהמו"מ בין אולמרט ואבו-מאזן ב-2008

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שקל להתמודד בבחירות לכנסת ה-19, אך החליט לדחות את ההתמודדות לפעם הבאה מכיוון שכך "יהיה קל יותר לרוץ נגד נתניהו". בראיון לכתב ה"ניו ריפבליק" בירושלים, בן בירנבאום, אמר אולמרט כי העריך שטרם בשלה העת להתמודדות חוזרת שתגרום לו לזכות בתפקיד ראש הממשלה, וכי הוא "אינו מעוניין להיות שר הביטחון או שר החוץ".

במקביל, מפרסם היום (שני) העיתון האמריקני סקירה נרחבת על המגעים המתקדמים להשגת הסדר שלום במזרח התיכון, תחת הכותרת "קץ פתרון שתי המדינות". בנוגע לתכנית ההתנתקות, מובאים דברים מפי מזכירת המדינה האמריקנית לשעבר, קונדוליזה רייס, שאמרה כי אריאל שרון שאף לפנות התנחלויות נוספות ביהודה ושומרון פרט לאלה שפונו. "היו לי שיחות עם שרון בחווה שלו, הוא רצה להמשיך גם אחרי עזה", אמרה רייס ל"ניו ריפבליק". אולמרט, שהיה אז ממלא-מקום ראש הממשלה, אישר לעיתון את הדברים: "אין ספק בכך".

העיתון סוקר גם פרטים לגבי המשא-ומתן שהתנהל בתקופת ממשלת אולמרט מול הרשות הפלסטינית. בין היתר, מדווח כי אולמרט ואבו מאזן הגיעו להסכם ב-2008 על חילופי שטחים, במסגרתו ישראל תספח 6.3% משטחי הגדה המערבית, ותפצה את הפלסטינים ב-5.8% משטחי ישראל ובמסדרון יבשתי לרצועת עזה. כמו כן הוסכם, לפי הדיווח, על מתווה לחלוקת ירושלים, שיכלול פיקוח בינלאומי של חמש מדינות במתחם הר הבית.

"הנשיא בוש הפציר בלבני להגיע להסדר לפני הבחירות"

באשר לזכות השיבה של הפליטים, נכתב כי אולמרט הציע לאבו מאזן להשיב לישראל "מספר סמלי" של פליטים, בהם 5,000 פלסטינים שיחזרו במהלך חמש שנים, ואילו היתר יקבלו דיור ופיצוי כספי. אבו מאזן, מנגד, היה מוכן לקבל הצעה הכוללת "בין 40 אלף פליטים ל-60 אלף פליטים". ואולם, אולמרט אמר ל"ניו ריפבליק" כי הוא היה מוכן "להתפשר מעט". סטיבן האדלי, יועצו של הנשיא בוש לביטחון לאומי, מסר כי "הייתה לנו תחושה שניתן היה לסגור עסקה (לגבי עניין הפליטים)".

מקורות ישראלים, פלסטינים ואמריקנים אמרו לעיתון כי בסופו של דבר, לא נחתמה עסקה, מפני שאבו-מאזן חשש שההאשמות בשחיתות שעלו נגד אולמרט יסכלו את הסיכוי להגיע להסדר. לפי הדיווח, עוזריה של שרת החוץ דאז ציפי לבני - שעמדה להחליף את אולמרט בראשות קדימה - אותתו לאבו-מאזן ש"לא יחתום" ושימתין לה ולמערכת הבחירות. בהמשך, מדווח העיתון, הנשיא בוש שוחח עם לבני בשולי עצרת האו"ם, והפציר בה להגיע להסכם עם אבו מאזן עוד לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully