וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תינוקת מגודלת", "סוציומט": מורה חשפה מסמך בשוגג

11.3.2013 / 0:04

מורה בתיכון בשרון הדליפה כנראה בטעות רשימה ובה שמותיהם של תלמידים הצפויים לצאת למסע לפולין, כשלצדם הערות פוגעניות. משרד החינוך: "המורה תתנצל באופן אישי"

תלמידי בתי ספר התיכון ברחבי הארץ מצפים בכיליון עיניים למסע לפולין, שהוא ללא ספק מהחוויות העוצמתיות ביותר. גם תלמידי אחד מבתי הספר באזור השרון ממתינים לרגע בו יעלו על המטוס, וכל הודעה בנושא רק מגבירה את ההתרגשות. אך רשימה שהובאה לידיהם אתמול (ראשון), ובה שמות התלמידים הצפויים לקחת חלק במסע, קלקלה מעט את מצב רוחם כאשר חשפה פרטים לא נעימים על חלקם.

הרשימה, שנשלחה להורים ולתלמידים באמצעות הפורטל הבית-ספרי, כללה לצד שמות התלמידים הערות אישיות ופוגעניות מצד המורים. את הרשימה העבירה, ככל הנראה בטעות, מורה העומדת בראש המשלחת. "היום ב-13:30 שלחו לנו הודעה עם פרטים על המשלחת", סיפרה לוואלה! חדשות אחת מתלמידות התיכון שנרשמה למסע. "בטעות נשלחו שני קבצים, כאשר באחד מהם היו שמות הצוותים למשלחת ובשני היו שמותיהם של כל הילדים עם הערות בצד שכנראה היו מיועדות למורות".

לדברי התלמידה, לצד הערות כמו "נחמדה וטובה", "מדהים" ו-"מוטיבציה גבוהה", היו גם הערות מאוד "מעליבות". "היו שם הערות כמו 'מדברת כמו ילדה בת ארבע', 'תינוקת מגודלת', 'ילד מקסים, אבל אין לו אבא', 'סוציומט' ועוד", שחזרה התלמידה שהוסיפה כי "ברגע שעלו על הטעות, מחקו את זה. אני ראיתי את זה ומיד אחר כך זה נמחק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה שהגיעה בטעות לידי התלמידים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התלמידה ההמומה הוסיפה כי, בין היתר, על כל הבנות להן יש חבר נכתב לצד שמן "חברה של..." בעוד שהדבר לא נעשה עם הבנים החברים במשלחת. "אנשים ממש נפגעו מזה, אני ממש מקווה שיפתרו את זה בצורה הכי טובה", אמרה. "יש לנו צוות מורים מדהים וקשה לי להאמין שזה קרה. אני ממש לא יודעת מי כתב את המסמך וכנראה זו הייתה טעות".

ממשרד החינוך נמסר כי "מדובר באירוע חמור מאוד והמשרד מטפל בזה בכל חומרת הדין, ובכלל זה בירור למורה. יתקיימו שיחות עם התלמידים והמורה תתנצל באופן אישי בפני התלמידים. לאירוע אין מקום בשום מערכת, ובכלל זה במערכת החינוך".

ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר בתגובה: "אנו מוצאים את המקרה החמור שאירע בתיכון אחד האירועים המקוממים והמשפילים ביותר שעשויים לקרות לתלמיד במערכת החינוך. חשוב להדגיש שהטעות החינוכית של צוות המורים לא הייתה בשליחת המייל לתלמידים, אלא בעצם כתיבת חוות הדעת המבזות כלפי תלמידיהם. מורים המהווים מודל לחיקוי עבור תלמידיהם ונועדו להדגים תפיסות ערכיות בין השאר בהליכותיהם ובהתנהגותם האישית, לא יכולים להימצא מזלזלים בגסות בתלמידים מאחורי גבם. מעשה כזה הוא ביסודו בלתי חינוכי והוא מצריך בדיקה של השורש העקרוני של התקלה שטמון בצוות החינוכי". מחר יקיימו תלמידי התיכון מחאה נגד המורים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully