וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים מחיפה שבו מפולין: "עמודי הזיכרון החיים"

קובי מנדל

29.8.2011 / 14:48

כ-290 מתלמידי תיכון הריאלי בעיר שבו ממסע בפולין במהלכו סיירו במחנות השמדה ובאתרי מורשת של יהדות פולין. המנהל מנדי רבינוביץ' כתב להם: "הפכתם לשליחי אלו שהיו שם"

משלחת המונה כ-290 תלמידים מבית הספר התיכון "הריאלי" בחיפה שבה הבוקר (שני) ממסע בן שבוע בפולין. התלמידים, שיחלו ביום חמישי את שנתם האחרונה בתיכון, סיירו במחנות השמדה, נפגשו עם נוער פולני בן גילם וביקרו באתרי מורשת של יהדות פולין. עם שובם מהמסע, שיגר להם מנהל סניף בית בירם (שלוחה של בית הספר בהר הכרמל), מנדי רבינוביץ', איגרת תודה.

"עולמנו משתנה במהירות רבה. אנו צופים בעיניים משתאות כיצד מה שנתפס כעובדת חיים יציבה של שלטון מסורתי או של אמת יחידה לפתע משתנה ולא עוד", כתב המנהל לתלמידים בהתייחסו למהומות המתרחשות בעולם הערבי, "הדור הצעיר בכל העולם כבר אינו מוכן לקבל 'אמיתות מטעם' ובוחן ובודק כל אחת - וטוב שכך. גם האמת שראו עיניכם בפולין עומדת כבר שנים רבות בפני התקפות עזות הכוללות ניסיונות קעקוע והכחשה. שונאינו מנסים וינסו לשכנע שגם אושוויץ ומיידנק שייכים לסיפורים הכוזבים והמדומיינים. ככל שיחלוף עוד זמן, כשאנשי העדות שאתם זכיתם לשמוע כבר לא יהיו עמנו, כן יתגברו הכוחות הנגדיים של הרשע".

"לו תבקשוני להציג סיבה אחת בלבד מדוע נסענו לפולין", המשיך המנהל במכתבו, "תהא היא היותכם החל מהיום עמודי הזיכרון העשנים והחיים למה שהיה כאן. מבטיח לכם כי בקרוב מאוד, בכל מפגש עם צעירים כמוכם בכל מקום בעולם, תידרשו לכך. ואז, תדעו כבר להשיב להם בקול רם וברור כי אתם ראיתם את הכל ומאותו רגע הפכתם לשליחי אלו שהיו שם. בכך תהיה תרומתכם הגדולה לאומה- לעברה ולדורות הבאים". הוא חתם את דבריו במילים הבאות: "אל מול תהומות הרוע שניבטו אליכם ממעמקי האופל האנושי היו אתם אנשים טובים יותר, זוהי אולי התשובה הטובה והמביסה ביותר לאלו שלא רצו אותנו על האדמה הזו".

עוד על משלחות לפולין:
לראשונה בישראל: משלחת דרוזית יצאה למסע לפולין
המדינה תעביר מיליונים - המסע לפולין יוזל משמעותית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully