וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תעביר מיליונים - המסע לפולין יוזל משמעותית

25.7.2011 / 11:00

על פי תוכנית שהציג שר החינוך, גדעון סער, יוקצו 50 מיליון שקלים בשנה לסבסבוד השתתפות של תלמידים לפי קריטריונים סוציואקונומיים. התוכנית צפויה לצאת לדרך בשנת 2012

שר החינוך, גדעון סער, הציג היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת, את התוכנית לביטול האפליה בהשתתפות תלמידים במשלחות לפולין. על פי המודל החדש, יוקצו 50 מיליון שקלים בשנה לסבסוד השתתפותם של תלמידים במשלחות, על פי קריטריונים סוציואקונומיים מתוך מטרה לשנות את המצב הקיים, לפיו מרבית התלמידים הלוקחים חלק במשלחות לפולין מגיעים מרקע כלכלי מבוסס יחסית.

המודל החדש, שגובש במהלך החודשים האחרונים על ידי משרד החינוך בשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, צפוי להיות מיושם מראשית שנת 2012. משרדי החינוך והאוצר הגיעו לסיכום על תקצוב המהלך ועל תוספת תקציבית שתאפשר את יישומו. על פי המודל החדש, יגדל מספר המשתתפים במשלחות לפולין עד ל-40,000 בני נוער בשנה.

כאמור, על פי המודל החדש, סבסוד המסעות יתבצע על פי המצב הכלכלי של התלמיד והשתייכותו לעשירוני הטיפוח (עשירון 1- עשירון עליון, עשירון 10- עשירון תחתון) .תלמידים במדדי טיפוח 10-9 יזכו לסבסוד בשיעור של כ-70% מעלות המסע, ותלמידים במדדי 8-7 יזכו לסבסוד בשיעור של כ-45% מעלותו. תלמידים במדדי טיפוח 6-5 יזכו לסבסוד בשיעור של כ-30% בעוד לתלמידים במדדי טיפוח של 4-1, לא יינתן סבסוד, אלא על פי החלטת ועדת חריגים.

עלות השתתפות במשלחת לפולין עומדת כיום על כ-5,500 שקלים, כאשר הסבסוד יתחלק בין משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, על פי חוסן הרשות המקומית, בהתבסס על נתוני מרכז השלטון המקומי. במקרה בו הרשות המקומית מקבלת מענק איזון יממן משרד החינוך כ-90% מגובה המלגה ואילו הרשות תקצה כ-10% מעלות המלגה. מקרה בו הרשות המקומית אינה מקבלת מענק איזון, יממן משרד החינוך כ-70% מעלות המלגה ואילו הרשות המקומית תממן כ-30% מעלות המלגה. במקרה בו הרשות איתנה יממן משרד החינוך 50% מעלות המלגה, והרשות תממן את החצי השני.

עוד בנושא:
מבקר המדינה: מסעות תלמידים לפולין יקרים מדי
רוצים ללמוד על השואה? כדאי שתהיו עשירים
המסע לפולין: ”מנהלי בי”ס רוצים מלון 5 כוכבים”

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully