וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: משלחת דרוזית יצאה למסע לפולין

12.8.2011 / 5:02

יוזמה חדשה של משרד החינוך הביאה לקידום משלחת של אנשי חינוך והנהגה מהמגזר הדרוזי לפולין. המסע הטעון הותיר רושם רב, אך יש מי שמעבירים ביקורת: "איפה היה משרד החינוך כל השנים?"

לראשונה בתולדות משרד החינוך: משלחת של 25 מפקחים ומנהלים מהמגזר הדרוזי יצאה לפולין. ביום רביעי האחרון שבה המשלחת לישראל, לאחר מסע במחנות ההשמדה בפולין, אירוע מרגש עבור ד"ר צבי צמרת, יו"ר המזכירות הפדגוגית היוצא במשרד ויוזם המשלחת.

החוויות המטלטלות שעברו חברי המשלחת במהלך ביקורם במחנות ההשמדה הוצגו במלואן במהלך מפגש סיכום שנערך בכפר ירכא בצפון. נבי שייח', מנהל ביה"ס מאבו סנן, אמר במפגש כי "כל אדם, לא חשוב מאיזה מוצא הוא, חייב לעבור את המסע הזה". בתוך כך, הציע להקים פורום חשיבה מיוחד שיתכנן מסעות נוספים כבר בשנה הקרובה. סלאח חטיב, מנהל מרחב הדרכה מפקיעין, אמר כי "עד כה אושוויץ הייתה עבורי רק מילים. ניסיתי להתרגש בעבר מסיפורי השואה, אבל לא באמת הצלחתי. עכשיו, אחרי מה שראיתי, מראה עיניים שווה אלף תמונות וספרים".

עלי סאלאלחה, מנהל ביה"ס מקיף בבית ג'אן, הודה כי מעולם לא שאל את עצמו כל כך הרבה שאלות על העולם הנאור ועל אירופה, וכעת: "אני שואל את עצמי, האם העולם השתנה? אני פותח בשבועות האחרונים טלוויזיה, ורואה מה מתרחש בסוריה, בלוב, בסודן ומגיע למסקנה שהעולם לא השתנה". כמו כן, במפגש נשמעו גם קולות ביקורתיים כלפי משרד החינוך. וואג'י בארקאת, סגן מנהל בית ספר מכפר ג'ת, שאל בכעס: "מדוע משרד החינוך נרדם כל כך הרבה שנים?".

במפגש הסיכום זכה צמרת בגביע הוקרה מחברי המשלחת ובמגן הוקרה עליו חתמו המנהלים והמפקחים מהמגזר הדרוזי: "תודה על החלום – לעצב אנשים ערכיים. להשריש צדק במקומות שבהם הוא נעלם". צמרת הנרגש נשא דברים ואף הגדיר את האירוע כ"רגע המרגש ביותר שלו במשרד החינוך".

עוד בנושא:
המדינה תעביר מיליונים - המסע לפולין יוזל משמעותית
מבקר המדינה: מסעות תלמידים לפולין יקרים מדי
רוצים ללמוד על השואה? כדאי שתהיו עשירים

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully