וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע לפולין משיג את מטרתו: תלמידים ציוניים יותר

4.9.2011 / 18:06

ממחקר חדש עולה כי 92% מהתלמידים שיצאו למסע מבינים טוב יותר את חשיבותה של ארץ ישראל עבור העם היהודי. המחקר גם מאשר כי ישנם תלמידים שרוצים לצאת למסע, אך לא יכולים לשלם עבורו

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) ממצאי מחקר אשר בחן לראשונה את השפעות המסע לפולין על התלמידים המשתתפים בו ואת מידת השגת מטרותיו של מסע זה. מתוצאות המחקר, שנערך ב-94 בתי ספר בארץ, עולה כי המסע משיג את מטרותיו החינוכיות, כפי שהוצבו על ידי משרד החינוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי המחקר, 87% מקרב התלמידים שהשתתפו במסע סבורים כי המסע אפשר להם להרגיש יותר הזדהות עם העבר היהודי ולהחיות את הזיכרון היהודי. 92% ציינו כי המסע מאפשר להבין טוב יותר את חשיבותה של ארץ ישראל עבור העם היהודי ו-85% דיווחו על תחושה של גאווה לאומית על היותם ישראלים. עוד עולה מהמחקר, כי יותר תלמידים שהשתתפו במסע דיווחו על הבנת חשיבות קיומו של צה"ל לעומת תלמידים שלא השתתפו בו.

רוצים לצאת למסע ולא יכולים

עוד עולה מהמחקר, כי התלמידים שיוצאים למסע בפולין הם בעלי רקע חברתי-כלכלי מבוסס. מקרב התלמידים שלא יצאו למסע, יותר ממחצית דיווחו כי לא יצאו בשל העלות הכספית הגבוהה. כלומר, יש תלמידים המעוניינים לצאת למסע לפולין, אך הדבר נבצר מהם בשל עלותו. התלמידים שאינם יוצאים למסע גם אינם משתתפים כמעט בתהליך ההכנה לקראתו בבית הספר, והם ציינו כי יש להם פחות מקורות ידע שבאמצעותם למדו אודות השואה: ביקור במוזיאונים להנצחת השואה, עדויות ניצולים, ימי עיון, סמינרים ומכוני מחקר להנצחת השואה וכן הרצאות בבית הספר.

שר החינוך, גדעון סער, הכריז לפני כחודש על תכנית לביטול האפליה הכלכלית ביציאת תלמידים למשלחות בפולין, שמתוכננת להיכנס לתוקף החל מינואר 2012. מימון המשלחות לפולין ייעשה לפי מודל של תשלום דיפרנציאלי על פי מצב סוציואקונומי ועלותו צפויה להיות 50 מיליון שקלים, מתוכם 35 מיליון מתקציב משרד החינוך ו- 15 מיליון מתקציב השלטון המקומי. על פי משרד החינוך, המודל החדש יבטל לחלוטין את האפליה הכלכלית.

עוד על המסע לפולין:
תלמידים מחיפה שבו מפולין: "עמודי הזיכרון החיים"
לראשונה בישראל: משלחת דרוזית יצאה למסע לפולין
המדינה תעביר מיליונים - המסע לפולין יוזל משמעותית
מבקר המדינה: מסעות תלמידים לפולין יקרים מדי

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully