וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על גיבוש הקואליציה: "כולם במקצה שיפורים"

בישיבת מפלגתו בדימונה הבהיר שר החוץ לשעבר כי מלאכת הרכבת הממשלה תסתיים ביומיים הקרובים. "היה רצוי להקים ממשלה יותר רחבה, אבל זה מה שיש ונעשה זאת הכי טוב שאפשר"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

מספר שתיים ב"הליכוד-ביתנו", חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס היום (ראשון) בישיבת מפלגתו בדימונה לקואליציה המתגבשת. "אין ספק שבשבוע הזה הכנסת תצביע על אישור לממשלה החדשה, הרכב חדש לממשלה. אני מניח שלקראת יום שלישי הנושא ייסגר ועדיף לקחת עוד יום אחד על מנת לגבש את ההבנות מראש כדי למנוע חיכוכים בעתיד. כרגע יש תהליך בלתי הפיך שבעיצומו, וכל אחד מנסה ברגע האחרון לעשות מקצה שיפורים", אמר ליברמן. לדבריו, "היה רצוי להקים ממשלה יותר רחבה - אבל זה מה שיש כרגע, ונעשה הכי טוב שאפשר".

אביגדור ליברמן נפגש  עם ראשי ארגונים לשינוי שיטת הממשל, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
"ברור שבתקציב לא פשוט". ליברמן/יואב דודקביץ'

ליברמן התייחס למשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו לבין נציגי יש עתיד והבית היהודי, והסביר כי הרכב הממשלה המתגבש הוא פועל יוצא של תוצאות הבחירות לכנסת. "צריך להבין מה העם רוצה, אי אפשר להתעלם מהתוצאות. אני אמרתי מלכתחילה שהקמת ממשלה עם יאיר לפיד ונפתלי בנט היא מהלך טבעי", אמר ליברמן, והסביר כי "השאיפה הייתה להקים ממשלה רחבה כמה שיותר - גם עם מפלגות נוספות, אך זה לא הסתייע, בטח לא בשלב זה". שר החוץ לשעבר התייחס גם למשימות שעומדות בפני הממשלה החדשה. "האתגרים ברורים מאד. אין ספק שקודם כל הכהונה הזאת תתחיל ממפגש רם דרג של נשיא ארה"ב, ששם יציפו שני הצדדים את התפיסה שלהם לגבי בעיות אזוריות. זה לא סוד, כבר דיברו על זה. הנושא האירני, הסורי והפלסטיני - כל זה יעלה ואנחנו צריכים להיות מרוצים וגאים שביקור ראשון של הנשיא בכהונה הוא לישראל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסר סבלנות. יאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליברמן הבהיר כי הסוגייה השנייה היא התקציב. "ברור שהתקציב לא פשוט, בטח נוכח האתגרים הביטחוניים", אמר ליברמן וציין כי יש צורך בלגיטימציה ציבורית מלבד היכולת להעביר תקציב באופן אחראי בכנסת. שר החוץ לשעבר התייחס אף לשוויון בנטל הגיוס, נושא שהיווה חלק מרכזי במערכת הבחירות, ואמר כי "השוויון בנטל חייב לחול על כל אזרחי ישראל, בלי הבדל דת גזע ומין, כולל את בני המיעוטים". ליברמן התייחס גם לשמירת תיק החוץ עד לסיום ענייניו המשפטיים. "כולם הבינו שזה תיק של ישראל ביתנו אז כולם קיבלו זאת בהבנה", אמר וציין כי במדינת ישראל היו תקופות שראש ממשלה החזיק במקביל שישה תיקים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום למשא ומתן הקואליציוני שצפוי להגיע היום או מחר לסיומו, ואמר כי "לילה אחרי לילה נמשך המשא ומתן, מתח, עצבים, כולם על הקצה, העייפות הופכת להיות גורם מכריע, כל חמש דקות יש ספין חדש. למה אי אפשר לגמור את זה כבר? כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור?", התלוצץ לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. גם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הבוקר לשיחות הקואליציוניות ואמר כי "הרוח טובה ואני אופטימי". בנט, שצפוי להתמנות לשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, ציין כי בזמן הקרוב תהיה ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully