וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקמת הממשלה: מה צפוי לנו בימים הקרובים?

היום או מחר תגיע מלאכת הרכבת הממשלה לסיומה וביום רביעי צפוי ראש הממשלה להודיע על כך לנשיא. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, הממשלה החדשה תושבע באותו יום או למחרת

צילום: דרור פיקלני, דניאל בוק, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

פחות מחודשיים לאחר הבחירות, יקבלו השבוע אזרחי ישראל ממשלה חדשה. עד שתוצג ממשלת נתניהו השלישית באופן רשמי, נצטרך רק לשער כמה שרים יהיו, מי יהיה שר החינוך, איזה תיק יקבל יו"ר קדימה שאול מופז, ומי מחברי הכנסת של הליכוד יישאר מאוכזב.

המשא ומתן הקואליציוני כבר נמצא בישורת האחרונה, והיום (ראשון) או מחר צפויים להיחתם ההסכמים הקואליציוניים עם הבית היהודי ויש עתיד. לאורך הלילה נמשכו הדיונים שעסקו בין היתר בסוגיית השוויון בנטל ובחלוקת התיקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי או רק ביום רביעי יבחר יו"ר הכנסת החדש. מול יו"ר הכנסת בכנסת הקודמת ראובן ריבלין צפוי להתמודד ח"כ יולי אדלשטיין, שהיה שר ההסברה והתפוצות בממשלה הקודמת.

בנוסף, בשלב זה יקבע שיבוץ השרים הסופי. מלבד תיק החוץ שיישמר לאביגדור ליברמן ותיק המשפטים שהובטח לציפי לבני, נראה שמשה בוגי יעלון יהיה שר הביטחון, יאיר לפיד יקבל את תיק האוצר, נפתלי בנט יהיה שר התעשייה מסחר ותעסוקה ואורי אריאל ימלא את תפקיד שר השיכון. לפי ההערכות, אלי בן דהן יקבל את משרד הדתות, ישראל כץ צפוי להישאר במשרד התחבורה וסופה לנדבר תכנס לתפקיד שרת הקליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחרי כל הקשיים בגיבוש הקואליציה ולקראת תום הארכה שקיבל, צפוי ביום רביעי ראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע רשמית לנשיא המדינה, שמעון פרס, וליו"ר הכנסת על הרכבת הממשלה. במקביל, יונחו ההסכמים הקואליציוניים על שולחן הכנסת. באותו יום או רק למחרת תושבע הממשלה ה-33 במליאת הכנסת, וחברי הממשלה יתייצבו לתמונה הקבוצתית החגיגית בבית הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully