וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני הופסק: לפיד לוואלה! – "לאט, לאט"

נציגי הליכוד ייפגשו שוב עם נציגי יש עתיד והבית היהודי כדי להגיע להסכמה. "ככל הנראה זו תהיה הישיבה האחרונה של הממשלה", אמר נתניהו לשרים בישיבה, ממנה נעדרו שרי ש"ס

צילום: דרור פיקלני, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק

המגעים הקואליציוניים בין הליכוד-ביתנו, יש עתיד והבית היהודי שהתנהלו לאורך הלילה, הופסקו ויתחדשו היום (ראשון) בשעה 15:00. בשלב הזה נראה שיש מחלוקת בין יש עתיד והבית היהודי בנוגע לסוגיית התחבורה הציבורית בשבת ומסירת משרד ההסברה לידי נפתלי בנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר החדש? לפיד הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הביעו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אופטימיות זהירה. "הרוח טובה ואני אופטימי", אמר בנט, שצפוי להתמנות לשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, לוואלה! חדשות וציין כי בזמן הקרוב תהיה ממשלה. "לאט לאט, אי אפשר לדעת", אמר לפיד, שאמור להתמנות לשר האוצר, ביחס לסיום המגעים עם הליכוד-ביתנו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"ככל הנראה זו תהיה הישיבה האחרונה"

בינתיים, הישיבה האחרונה של הממשלה הנוכחית מתקיימת ללא שרי ש"ס אלי ישי, אריאל אטיאס, משולם נהרי ויעקב מרגי. באופן בולט הארבעה, שמפלגתם לא תכנס לקואליציה, לא הגיעו לישיבה, אך מלשכתם נמסר שלא מדובר במחאה. מלשכתו של ישי נמסר כי הוא מאחר לישיבה, אך ישתתף בה בהמשך. מלשכת אטיאס נמסר כי השר לא מגיע לישיבות שאין בהם עניינים אופרטיביים. לדברי אנשי לשכתו, מדובר בישיבה אחרונה ואין בה חשיבות ולכן השר לא הגיע. גם שני השרים האחרים לא הגיעו, אך כאמור, לדברי גורמים בתנועה לא מדובר במחאה.

בישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להישגי הממשלה הנוכחית ולאתגרי הממשלה שתקום. "ככל הנראה זו תהיה הישיבה האחרונה של הממשלה הזו", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "אני מבקש להודות לשרים ולשרות על העבודה המצוינת שלהם במהלך ארבע השנים האחרונות. אלה היו ארבע שנים של עשייה רצופה, של הצבת יעדים והשגת יעדים. אני חושב שבפרספקטיבה של זמן, הממשלה הזו תיזכר כאחת הממשלות שהשיגה יותר הישגים כמעט מכל ממשלה אחרת בתולדות מדינת ישראל. ההישגים הם רבים, הם חובקי עולם, אנחנו נתעכב ונדבר עליהם במהלך הישיבה, אבל אני חושב שאנחנו הבאנו את מדינת ישראל למצב שהיא בטוחה יותר, משגשגת יותר, מתקדמת יותר בכל התחומים שעסקנו בהם. אני חושב שזו המטלה הראשונה שלנו. להביא את המדינה למצב טוב יותר ממה שקיבלנו אותה, ואין ספק שכך הדבר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"את כל זה עשינו בשעה שהעולם מסביבנו משתנה לרעה", המשיך ראש הממשלה והתייחס לממשלה הבאה. "המצב האזורי משתנה לרעה, הכלכלה העולמית מיטלטלת, ולא יציבה, ומדינת ישראל, במובן הזה, נמצאת במצב טוב יותר. יש לנו עדיין אתגרים גדולים מאוד לפנינו. כמובן, בהורדת יוקר המחייה והדיור, שוויון בנטל, ומעל הכל באתגרים הביטחוניים הכבירים, אין מילה אחרת, האתגרים הביטחוניים הכבירים שהולכים ונערמים סביבנו, ואנחנו נצטרך כמובן לטפל בזה בממשלה הבאה".

נתניהו המשיך להחמיא לשרים ואמר: "אני מצפה ששרי הממשלה הבאה ייקחו דוגמה מהעשייה שלכם, של השרים והשרות, סגני השרים, סגניות השרים. העבודה שלכם יכולה לשמש דוגמה לממשלה הבאה, ואם נפעל באותה התמקדות, באותו שיתוף פעולה, גם בממשלה הבאה, אני בטוח שנוכל לגבור על כל האתגרים שעומדים בפנינו".

"החשוב הוא לא רק הזמן אלא איך מנצלים אותו"

מוקדם יותר התייחס ח"כ צחי הנגבי מהליכוד לסיכוי של הממשלה החדשה להחזיק מעמד. "בממשלות תמיד יש משברים", אמר ח"כ הנגבי בראיון לגלי צה"ל. "ממשלות מחזיקות מעמד על פי הסטטיסטיקה כשלוש שנים. החשוב הוא לא רק הזמן אלא איך מנצלים אותו. זו הייתה הטענה כלפי הממשלה היוצאת וחלק מהזמן מוקדש להישרדות. רוב זמנה של הממשלה אם לא כולו יוקדש לקידום המדינה".

הנגבי הבהיר כי בפני הממשלה עומדת שורה של אתגרים והתייחס להישארותם של החרדים באופוזיציה. "אנחנו לא מקבלים קולות מחרדים. ציבור החרדים מצביע למנהיגות שלו. אנחנו ניבחן על בסיס ההנחה אם הקהל הוא לאומי שחלקו נטש אותנו כי ראה שהאנרגיות הופנו בעיקר לנושאי חוץ וביטחון או שייתן תמיכה לאחר שיראה שראש הממשלה מוביל יחד עם לפיד. אני מאמין שכולם ירוויחו מזה בסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully