וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פריצת דרך במו"מ: ממשיכים לדבר לאחר לילה של שיחות

10.3.2013 / 7:55

צוותי המשא ומתן של הליכוד-ביתנו עדיין מנסים לגבש עם נציגי יש עתיד והבית היהודי את ההסכמים הקואליציוניים. מי יהיה שר הפנים, לאן יילך החינוך ומתי יגיע נתניהו לנשיא?

המגעים בין נציגי הליכוד-ביתנו לנציגי יש עתיד והבית היהודי נמשכים גם הבוקר (ראשון) במטרה לסיים את הרכבת הממשלה ולהציגה בהמשך השבוע. נציגי המפלגות דנים בסוגיית השוויון בנטל ובגיבוש ההסכמים הקואליציוניים, ובשלב זה אין פריצת דרך בנושאים המהותיים.

בליכוד מקווים לסגור את כל הפרטים, ואם לא – להגיע להבנות כמעט-סופיות. כפי שמסתמן, לאף אחד כעת אין אינטרס למשוך את הזמן – וכולם שואפים להגיע כבר לקו הסיום.

בערוץ 2 דווח כי למרות ששאף לצמצם את מספר השרים בממשלה הקרובה ל-18, נראה שבממשלת נתניהו השלישית יהיו 24 עד 25 שרים, ובנוסף להם גם שמונה סגני שרים. באשר לזהות השרים, מסתמן לפי הדיווח כי מלבד לפיד, שיכהן כשר האוצר, ישמש ח"כ מאיר כהן כשר הפנים מטעם המפלגה, שי פירון יכהן כשר הרווחה, ובין היתר יכהנו כשרים מטעם יש עתיד גם יעל גרמן, יעקב פרי ואף שאול מופז (שבשל העובדה שסיעתו קדימה מחזיקה בשני מנדטים בלבד, ייחשב כשר מטעם יש עתיד). תיק החינוך, לפי דיווח זה, יישאר בידי הליכוד, אולם ישנם גם דיווחים שיש עתיד כן תזכה לו. מי שלא צפוי להתמנות לשר מטעם המפלגה הוא ח"כ עפר שלח, שבראיון ל"פגוש את העיתונות" אתמול סירב למסור פרטים אודות ההתקדמות במגעים, אך ציין כי "הכול ייסגר וייוודע ב-48 השעות הקרובות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר, ראש הממשלה, שר התמ"ת?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוגע לבית היהודי, נראה כי ח"כ נפתלי בנט יכהן כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה – ואל משרדו יסופח גם תיק ההסברה. ח"כ אורי אריאל יכהן כשר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אורבך כשר לענייני ירושלים והתפוצות, וח"כ אלי בן דהן יכהן כשר הדתות.

"כיבודים ושלטון ריק? לא נהיה שם"

ובעוד השותפים הפוטנציאליים שותקים, ראשי האופוזיציה המסתמנת מרשים לעצמם לדבר בחופשיות. יו"ר מפלגת העבודה ומי שתכהן כנראה כיו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה אמש כי נתניהו העדיף קואליציה עם מפלגתה ולא עם בנט ולפיד, אך בשום שלב לא הביע ולו בדל של נכונות לשנות מדיניות כך שתתאם ולו חלקית את זו של מפלגת העבודה. יחימוביץ' הסבירה את ההחלטה ושלחה גם עקיצה לקודמיה בתפקיד, כשאמרה: "כל עוד לא נוכל לממש את המדיניות שלנו, אלא להסתפק בכמה עצמות של כורסאות שרים, שלטון ריק מתוכן וכיבודים – אותה התנהגות קבועה ופתטית שמפלגת העבודה נהגה להיכנע לה בעבר - לא נהיה שם".

ח"כ אלי ישי, מראשי ש"ס, אמר אמש: "הצלחתם להביא למציאות אליה התפללתם – אף לא חרדי אחד יעמוד לצדם בעת הצילום במדשאות בית הנשיא". ישי תקף את ח"כ בנט ואמר: "די, די לשימוש הפתטי במילה 'אח' אשר זה שמשתדל להכניסה בכל הזדמנות לא יודע כנראה את שטומנת בחובה. אם היו מחרימים חרדים חברי פרלמנט אירופאיים במדינה כזו או אחרת, הצמד החדש היה מיד משמיע קול זעקה". ישי הוסיף: "'יהודי לא מגרש יהודי'" אך מסתבר ש'יהודי מחרים יהודי' זה לגיטימי, וכאשר יעבור לפיד למשימתו הבאה, בדמות פגיעה במתיישבים ובהתיישבות, אל לכם, אחיי המתיישבים, להתדפק על דלתותינו בבקשת עזרה, אנחנו כבר נתייצב ולא נמתין לקריאה, תמיד היינו שם ותמיד נהיה".

בהכנת הידיעה השתתף שבתי בנדט

דיווחים: ”יאיר לפיד שוקל לקבל את תיק האוצר”
חוץ, אוצר והורדת ידיים: מדריך הספינים בדרך לממשלה

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully