וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ילד נהרג בעימותים בקהיר אחרי גזר הדין

גבר בשנות ה-30 לחייו, כמו גם הילד, נהרגו בעימותים בקהיר שפרצו בבירה לאחר גזר דין המוות שניתן לאוהדי כדורגל המעורבים במהומות במשחק בפורט סעיד. 65 אחרים נפצעו

שני מפגינים – גבר בשנות ה-30 לחייו ונער צעיר – נהרגו אתמול (שבת) במהלך הפגנות ומעשי ביזה בבירת מצרים קהיר ובעיר פורט סעיד במדינה, בעקבות החלטת בית המשפט לאשרר את הוצאתם להורג של 21 מהנאשמים בפרשת אסון הכדורגל בפורט סעיד. מדובר ב-21 מבין 72 נאשמים, אשר 28 זוכו בהם גם מפקדי ביטחון, ואחרים נשפטו לעונשי מאסר. שני ההרוגים נפגעו מאש שלא ברור מה מקורה, ככל הנראה מהמשטרה, באזור מועדון קבוצת הכדורגל אל-אהלי שבקהיר.

מבנה התאחדות הכדורגל המצרית בקהיר, לאחר שאוהדים של קבוצת "אל אהלי" הציתו אותו במחאה על הכרעת הדין במשפט על אסון הכדורגל בפורט סעיד. רויטרס
מבנה שנשרף במהומות בקהיר/רויטרס

אחרי החלטת בית המשפט, עשרות אזרחים - רובם אוהדי קבוצת הכדורגל אל-אהלי מקהיר, פרצו למועדון הקצינים של המשטרה בקהיר והעלו אותו באש. השריפה התפשטה למבנה ההתאחדות לכדורגל המצרית וכן למסעדות. מסוק צבאי שהוזעק למקום עזר בפעולות הכיבוי על ידי התזת מים מנהר הנילוס על המבנים הבוערים. בעיר פורט סעיד זעמו מפגינים על פסיקת בית המשפט, שלטענתם הקלה עם המורשעים, והם חסמו בשעות הבוקר את מעבר כלי השיט בתעלת סואץ. המפגינים התירו סירות מנוע שעגנו בנמל פורט סעיד אך המשטרה הצליחה להחזיר את כלי השיט למעגן. כ-2,000 מפגינים בעיר הנמל מנעו ממעבורות שהובילו כלי רכב לחצות את התעלה.

אושר גזר דין מוות ל-21 אוהדי הכדורגל. רויטרס
בית המשפט בקהיר, הבוקר/רויטרס

בהודעה שפרסמו אוהדי קבוצת הכדורגל אל-אהלי נכתב כי הם ציפו לשמוע מהם גזרי הדין שניתנו "לאלה שתכננו את הטבח בפורט סעיד". עוד נכתב בהודעה כי "מה שאירע היום בקהיר זו רק ההתחלה של המהומות אם שאר האחראים לטבח לא ייחשפו". האסון התרחש בחודש פברואר 2012 בתום משחק כדורגל בין קבוצת "אל-אהלי" מקהיר לבין הקבוצה המקומית "אל-מסרי". גזר הדין המקורי ל-21 האוהדים ניתן בסוף חודש ינואר השנה, והצית מהומות ברחבי המדינה - החמורות ביותר מאז ההתקוממות העממית נגד שלטונו של הנשיא המודח, חוסני מובארק, ב-2011.

מהומות בפורט סעיד. מצרים, מרץ 2013. רויטרס
המהומות בפורט סעיד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully