וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהיר: אושר מוות בתלייה ל-21 אוהדי הכדורגל

9.3.2013 / 12:22

בית המשפט אישר את גזר הדין שניתן לאוהדים בסוף ינואר בשל חלקם במהומות באצטדיון בפורט סעיד. בעקבות הפסיקה, הובערה נקודת משטרה בקהיר, ומפגינים ניסו לחסום את תעלת סואץ

תגיות: מצרים, אוהדי כדורגל, פורט סעיד, גזר דין מוות

בית משפט בקהיר, בירת מצרים, אישר הבוקר (שבת) גזר דין מוות בתלייה ל-21 אוהדי כדורגל בגין חלקם במהומות באצטדיון בפורט סעיד בשנה שעברה, שבמהלכן נהרגו 74 בני אדם. האירוע, שהצית מהומות קטלניות בעיר הנמל, הסמוכה לתעלת סואץ, התרחש בפברואר אשתקד, בתום משחק כדורגל בין קבוצת "אל-אהלי" מקהיר לבין הקבוצה המקומית "אל-מסרי". גזר הדין המקורי ל-21 האוהדים ניתן בסוף חודש ינואר, והצית מהומות ברחבי המדינה, החמורות ביותר מאז ההתקוממות נגד שלטונו של חוסני מובארק ב-2011.

אושר גזר דין מוות ל-21 אוהדי הכדורגל. רויטרס
בית המשפט בקהיר, הבוקר/רויטרס

בדיווח שהועבר בשידור חי, גזר בית המשפט מאסר עולם על חמישה אוהדים נוספים בשל חלקם במהומות. עוד דווח כי 28 אוהדים נוספים זוכו מההאשמות נגדם. נאשמים נוספים מכלל 73 האוהדים שנשפטו קיבלו עונשי מאסר קצרים.

אחרי החלטת בית המשפט, עשרות בני אדם, אוהדי קבוצת אל-אהלי, פרצו בצהריים למועדון הקצינים של המשטרה בקהיר והעלו אותו באש. השריפה התפשטה למספר בניינים נוספים באזור.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מהומות בפורט סעיד. מצרים, מרץ 2013. רויטרס
מפגין במצרים/רויטרס

במקביל, מפגינים מפורט סעיד - שזועמים אף הם על פסיקת בית המשפט שלדידם הקל עם המורשעים, חסמו הבוקר מעבר כלי שיט בתעלת סואץ. על פי הדיווח, המפגינים התירו סירות מנוע בנמל פורט סעיד הסמוך לתעלה, ככל הנראה כדי לשבש את תנועת כלי השיט באזור. עוד דווח כי המשטרה במקום הצליחה להשיט חמש סירות בחזרה אל החוף, אולם שתיים נוספות עדיין ממשיכות להיסחף בתעלה. כמו כן כ-2,000 מפגינים בעיר מנעו ממעבורות שהובילו כלי רכב לחצות את התעלה.

בתחילת השבוע דווח על התחדשות המהומות בפורט סעיד. מאז תחילת השבוע גבו המהומות את חייהם של לפחות שישה בני אדם, בהם שלושה שוטרים. מאות אחרים נפצעו. מקורות רשמיים אף מסרו כי הנשיא, מוחמד מורסי, שקל להטיל עוצר צבאי על העיר. עוד דווח כי נשלחו חיילים כדי לתגבר את השוטרים המוצבים בעיר, אחרי שמפגינים הציתו מטה ביטחוני ותחנת משטרה. עדי ראייה סיפרו כי כמה מפגינים שכבו על הכביש כדי למנוע מהכבאיות להגיע לבניינים הבוערים.

מהומות בפורט סעיד. מצרים, מרץ 2013. רויטרס
מהומות בפורט סעיד בתחילת השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully