וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספר שנרצח בחיפה הובא למנוחות: מת בגלל טוב לבו

קובי מנדל וקובי דוד

5.3.2013 / 18:40

אחותו של דב יוסף, שנהרג לפי החשד בידי חברו במהלך מסע הקטל באזור חיפה, הוסיפה: "אין לי אף אחד חוץ ממנו". חבריו התקשו לעכל את האובדן, כשהמספרה בבעלותו נותרה סגורה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק

"אין לי בעולם אף אחד חוץ ממנו. אם הוא לא היה טוב מדי הוא לא היה הולך", כך אמרה היום (שלישי) רוזה אורן, אחותו של דב יוסף שלפי החשד נרצח אתמול בידי חברו דב תגר, במהלך מסע הרג שכלל גם את זוגתו של תגר ובנה. "כולם ידעו מה הוא היה. אין לי כוח לספר, פשוט אין לי כוח", הוסיפה אורן במהלך דרכו האחרונה של אחיה.

המספרה בקריית ים של יוסף, שידוע בפי חבריו בתור "סוסו", נותרה היום סגורה. על דלת הכניסה הוצמד זר פרחים, ואילו על המדרכה הסמוכה הודלקו נרות נשמה. בעלי עסקים הנמצאים בקרבת מקום סיפרו על אדם למופת. "הוא היה ספר גדול מאז ומתמיד ותמיד עזר לנזקקים", סיפר בעל דוכן פלאפל סמוך. יוסף פתח את המספרה שלו לפני כשנתיים. אולגה בנשץ, שעבדה עימו במספרה, סיפרה בדמעות כי "סוסו היה בן אדם יקר שלעולם לא עשה רע לאף אדם. מדובר באבידה גדולה שספק אם נוכל להשלים איתה. אני עדיין לא מאמינה שאיבדתי חבר יקר".

הלוויתו של דב יוסף, הספר שנרצח ע"י דב תגר, בבית העלמין בעכו, מרץ 2013. ערן גילווארג
"אם הוא לא הי טוב מדי הוא לא היה הולך". הלוויתו של דב יוסף/ערן גילווארג

אחת הלקוחות, שהזמינה אצלו תור להיום בשל אירוע משפחתי, פרצה בבכי ולא הצליחה לעצור את דמעותיה. חברת ילדות ובעלת פיצריה סמוכה, אילנה טייבם, הוסיפה: "סוסו היה חבר נפש, אני מכירה אותו מילדות. הוא היה הפסיכולוג של כל קרית ים. תמיד ידע לשתף ולעזור ולעולם לא עשה רע לאף אחד". היא אף ביקשה להפריך את השמועות על כך שניהל מערכת יחסים עם הנרצחת, חטואלה קוזניצוב.

בבית אמו של יוסף בקריית ים התכנסו בני משפחתו. "איפה החתיך שלי", זעקה אחותו רוזה. "אני לא מעכלת את זה, פשוט אי אפשר לעכל. זה לא היה רק אח, אלא גם בן אדם שתענוג היה לשבת איתו ולשוחח איתו. הוא היה אדם שעוזר ובן אדם ששואל ואכפת לו מכולם. הוא דאג לי ותמיד ביקש שאשמור על עצמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המספרה בקריית ים, בה עבד דב יוסף המכונה "סוסו", שנרצח אמש, מרץ 2013. שלומי גבאי
נרות נשמה הוצבו ליד המספרה בקריית ים/שלומי גבאי

לדבריה, הוא היה ספר 27 שנים מאז שסיים את השירות הצבאי. "אנחנו לא יודעים למה תגר רצח אותו. לא משתפים אותנו במידע. המשטרה לא אומרת לנו שום דבר. הרוצח פגש אתמול את אחי ולאחר שעתיים הוא נרצח. הם הלכו לשתות קפה כי הם היו חברים. אחי היה פסיכולוג של כולם. הוא עזר לבית תמחוי ולנזקקים. הוא היה קונה חולצות ואמרתי לו 'סוסו קנית שתי חולצות' והוא היה אומר 'יש אנשים שצריכים ושאין להם חולצות. מה שאני עושה בעולם הזה יחזירו לי בעולם הבא'. לא היו לו אויבים", אמרה האחות, בעוד האם סיפרה כי בנה היה גאוות המשפחה. חבר ילדות שהיה עמם אמר לוואלה! חדשות: "היום זה יום המעשים הטובים והיום לוקחים אותו. מגיל 14 היינו ביחד. הוא עשה רק דברים טובים ומה שהוא יכול היה לתת הוא נתן".

זירת רצח בקריית חיים בה נמצא אדם ירוי במעלית בניין משרדים, מרץ 2013. ערן גילווארג
יצאו לבית עסק המספק מוצרים למספרה. זירת הרצח של יוסף/ערן גילווארג

חוקרי ימ"ר חוף מעריכים כי הרקע למקרי הרצח הוא קנאתו של תגר לחברתו. מהחקירה עולה כי הדבר התבטא בין היתר במקרים בהם היא סירבה לאפשר לו להיכנס לדירתה בלילות, אז הוא נהג ללון במכוניתו סמוך לדירתה. בחקירה התברר כי קוזניצוב הודיעה לבן זוגה כבר לפני מספר ימים על רצונה להיפרד ממנו בתום היכרות של כשנה. בין השניים הכיר יוסף.

בעקבות כך הגיע תגר לדירת חברתו בקריית שמואל, שם הוא דקר אותה ואת בנה למוות. במקום נמצאה סכין יפנית שעל פי החשד שימשה לביצוע הרציחות. לאחר מכן הוא נפגש עם חברו הספר והשניים יצאו לבית עסק המספק מוצרים למספרה שבבעלותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים תועדו במצלמות האבטחה של הבניין שבו נורה למוות החבר כשהם שותים קפה טרם הרצח ומשוחחים בלבביות. לפי החשד, לאחר מכן הוא ירה בחברו במעלית ונמלט ברכבו. שוטרי תחנת ימ"ר חוף איתרו את תגר בקרית אתא, והתקרבו למכוניתו בזהירות כי ידעו שהוא חמוש. אחד הבלשים הצליח לשבור את דלת המכונית ואז תגר ירה בעצמו באמצעות אקדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully