וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח המשולש: החל לעבוד כמאבטח ביום חמישי, רצח ביום שני

דב תגר, החשוד ברצח בקריות, התחיל לעבוד בחברת האבטחה לאחר קורס קצר וקבלת האישורים המתאימים. בעבר עבד כמורה בתיכון. אתמול תועד במצלמת אבטחה יוצא בחופזה מדירת חברתו

צילום: ערן גילווארג, עריכה: רן מנחם, גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

דב תגר, החשוד ברצח המשולש בקריות, התחיל לעבוד בחברת האבטחה רק ביום חמישי האחרון, אז היתה המשמרת הראשונה שלו בתפקיד. הוא עבר ראיון בחברת "שחף", שם התרשמו שהוא מתאים לתפקיד. הוא התבקש להציג אישור של המשטרה, ואכן לא היה לו רישום פלילי. בנוסף, הוא נדרש להביא אישור רפואי שכולל קרטריונים פסיכיאטריים וחתום על ידי רופא משפחה, ועשה זאת.

הוא התקבל לעבודה לאחר שעבר קורס בן תשע שעות באחריות המשרד לביטחון פנים כתנאי לקבלת הנשק. בטופס הבקשה לקבלה לעבודה ציין תגר כי ביצע שירות צבאי מלא ויש לו תואר ראשון. כמו כן, כתב בבקשה כי לא עבד מעולם כמאבטח, אך יש לו נסיון עם אקדח ורובה סער.

הבניין בו נמצאו גופותיהם של חטואלה קוזניצוב ובנה אלכס. שלומי גבאי
הבניין של הנרצחת בקריית שמואל, הבוקר/שלומי גבאי
שני בני אדם נדקרו למוות בחיפה. ערן גילווארג
זירת הרצח בקריית שמואל, אמש/ערן גילווארג

בחברת האבטחה הופתעו אתמול לשמוע על מעורבותו של העובד החדש באירוע. דרור חיו, סמנכ"ל החברה, אמר לוואלה! חדשות: "שני גורמים מקצועיים בחברה ראיינו אותו ונפגשו עם העובד לפני שמסרו לו את הנשק וזאת מעבר לנוהל הרגיל. לא היה שום סימן מחשיד. הוא עשה רושם נורמטיבי לחלוטין". גורמים הקשורים לחברה ציינו כי למרות העיסוק הרב במתן הנשק, יש לזכור שהאירוע החל בשימוש בסכין ומי שרוצה לרצוח ימצא דרך לעשות זאת גם בלי אקדח. יצוין כי במשרד לביטחון פנים מרעננים את נהלי הנשק מפעם לפעם.

במקביל, ממשיכה המשטרה לחקור את האירוע. לוואלה! חדשות נודע כי תגר נקלט אתמול בבוקר, סמוך לשעה 8:00, במצלמת אבטחה המותקנת בכניסה של בניין המגורים בקריית שמואל, בו התגוררה חברתו שנרצחה, חטואלה קוזניצוב. בתיעוד נראה בנה בן ה-17, אלכס, שנרצח אף הוא, כשהוא עוזב את המקום בדרכו לבית הספר. תגר נותר בדירה עם חברתו ובסביבות השעה 11 שב הבן אלכס מבית הספר. זמן קצר אחר כך נקלט תגר שוב במצלמה כשהוא עוזב בחופזה את המקום.

במשטרה מעריכים כי האישה ובנה נרצחו זמן קצר סמוך למועד בו נראה תגר עוזב את הדירה. עוד נודע כי תגר היה בעבר מורה בתיכון רודמן בקריית ים. בתו של החשוד לומדת בתיכון אחר, בו למד גם בנה של חברתו, אלכס.

הנרצחת הודיעה לבן זוגה על רצונה להיפרד ממנו

חוקרי ימ"ר חוף מעריכים כי הרקע למקרי הרצח הוא קנאתו של תגר לחברתו. מהחקירה עולה כי הדבר התבטא בין היתר במקרים בהם היא סירבה לאפשר לו להיכנס לדירתה בלילות, אז הוא נהג ללון במכוניתו סמוך לדירתה. בחקירה שנוהלה הלילה התברר כי קוזניצוב הודיעה לבן זוגה כבר לפני מספר ימים על רצונה להיפרד ממנו בתום היכרות של כשנה. בין השניים הכיר חברו מילדות - הספר יוסף "סוסו" דב בן ה-52, שהיה גם ידידה של קוזניצוב, ונרצח אתמול.

בעקבות כך הגיע תגר לדירת חברתו בקריית שמואל, שם הוא דקר אותה ואת בנה למוות. במקום נמצאה סכין יפנית שעל פי החשד שימשה לביצוע הרציחות. לאחר מכן הוא נפגש עם חברו הספר והשניים יצאו לבית עסק המספק מוצרים למספרה שבבעלותו של הנרצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השניים תועדו במצלמות האבטחה של הבניין שבו נורה למוות החבר כשהם שותים קפה טרם הרצח ומשוחחים בלבביות. לפי החשד, לאחר מכן הוא ירה בחברו במעלית ונמלט ברכבו. שוטרי תחנת ימ"ר חוף איתרו את תגר בקרית אתא, והתקרבו למכוניתו בזהירות כי ידעו שהוא חמוש. אחד הבלשים הצליח לשבור את דלת המכונית ואז תגר ירה בעצמו באמצעות אקדחו. גופות הנרצחים נשלחו לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

המספרה בקריית ים, בה עבד יוסף דב המכונה "סוסו", שנרצח אמש, מרץ 2013. ערן גילווארג
המספרה של הנרצח יוסף דב, הבוקר/ערן גילווארג

בשיחה עם וואלה! חדשות, סיפר רוברט בן-סימון, אחד ממכריה של האישה שהכיר אותה היטב, כי קוזניצוב חששה מפני בן זוגה בשל קנאותו. הוא אף סיפר כי לפני זמן לא רב פגש אותה במרכול השכונתי, והיא אמרה לו שעדיף שלא יהיו בקשר קרוב, כי "משהו רע עלול לקרות".

בן-סימון סיפר עוד כי הוא מתגורר בשכונה זה 40 שנה, וסייע רבות לקוזניצוב לאחר שעלתה לארץ מחבר המדינות לפני כ-15 שנה עם הוריה ובנה. לדבריו, היא שכרה את הדירה במקום והתגוררה בה יחד עם הבן, שהיה קשור אליה מאוד. בן-סימון העריך כי הבן מצא את מותו כשניסה להגן על אמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully