וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': השר לשעבר החשוד בקניית קולות - פרץ

יו"ר העבודה חשפה את שמו של עמיר פרץ עקב הפרסום ב"ידיעות אחרונות" על שר בכיר לשעבר שהיה מעורב לכאורה בשחיתות. פרץ: "היא משתמשת בחסינות כדי לנהל מלחמה פוליטית"

יח"צ - חד פעמי

(האזינו ליחימוביץ' מתראיינת)

חשדות כבדים לשחיתות בפריימריז גם במפלגת העבודה: יו"ר המפלגה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה הבוקר (שני) כי ח"כ עמיר פרץ (התנועה) הוא השר הבכיר לשעבר שהיה מעורב לכאורה בתשלום לקבלני קולות, בתמורה לכך שיתמכו בו בפריימריז לרשימת המפלגה אותה עזב לפני הבחירות לכנסת ה-19. בראיון לגלי צה"ל אמרה יחימוביץ' כי "לצערי הרב מאוד, הדבר התרחש בפריימריז במפלגת העבודה. השר הבכיר לשעבר הוא עמיר פרץ, וכבר אתמול הוצאנו הודעת גינוי שתתפרסם היום בשמי ובשם מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר, שבה אנחנו מגנים בחריפות את התופעות שמתוארות בכתבה. לשמחתנו מי שביצע את המעשים האלה לכאורה הוא כבר לא חבר במפלגת העבודה".

מסיבת עיתונאים של מפלגת התנועה, דצמבר 2012. יותם רונן
"השר הבכיר לשעבר הוא עמיר פרץ"/יותם רונן

יחימוביץ' התייחסה לפרסומים הבוקר ב"ידיעות אחרונות", לפיהן פוליטיקאי שכיהן בעבר בתפקיד ממלכתי כשר בכיר, וכן שרים וחברי כנסת נוספים, היו מעורבים לכאורה בתשלום לקבלני קולות, בתמורה לכך שיתמכו בהם בפריימריז. ב"ידיעות אחרונות" דווח עוד כי עדויות חדשות המגובות ברישומי יומן כבר הועברו לחוקרי המשטרה, שפתחו בבדיקת העניין.

במוקד הפרשה, דווח, עומד פ', בעל תפקיד בכיר במטה הבחירות של אחד ממועמדי המפלגה לכנסת. הוא עבר בדיקת פוליגרף שאישרה כי עדותו, לפיה היה נוכח באירועים במהלכם הועברו כספים לקבלני קולות בתמורה לתמיכה בקבוצת מועמדים, היא עדות אמת. על פי עדותו, הוא נשכר לתפקיד כחודש לפני הפריימריז. בפרק הזמן הזה הוא בילה עם המועמד ששכר את שירותיו בנסיעות ברחבי הארץ, כחלק מהקמפיין להיבחר לרשימה. הניסיון, אגב, לא צלח, והמועמד נותר מחוץ למקומות הריאליים ברשימה לכנסת.

הכרזת רשימת מפלגת העבודה לכנסת. נמרוד סונדרס
הכרזת המועמדים בתום הפריימריז בעבודה/נמרוד סונדרס

פ' סיפר כי בתום פגישות עם קבלני קולות הוא היה נשלח על ידי המועמד להביא פנקס צ'קים מהמכונית. "במקרים רבים הייתי עד למסירת התשלום בעבור התמיכה בקלפי", סיפר פ' לעיתון. "השר הבכיר לשעבר" (פרץ, לפי יחימוביץ'), טען פ', התלווה לאחת הפגישות, שנערכה בצומת בית קמה בדרום במהלך מבצע "עמוד ענן", בה סוכם כי קבלני הקולות יעבירו את תמיכתם לח"כ ולמועמד שבעבורו עבד פ', וכן יתמכו בשאר המועמדים שנכללו ב"דיל". בתמורה, טוען פ', מסר המועמד שעבורו עבד צ'ק בסך כמה אלפי שקלים. פ' מציין מספר מקרים נוספים, בין היתר כאלה ביום הבחירות ממש, ומקרה בו נפגש המועמד ששכר את פ' עם שר נוסף לשעבר, וציין כי גם במקרה זה שלף המועמד בתום הפגישה את פנקס הצ'קים והעביר המחאה לאותו שר לשעבר, לאחר שהבטיח לתמוך בו במרוץ לרשימה לכנסת.

בראיון לגל"צ הבוקר הכחיש פרץ את הדברים ותקף את יחימוביץ'. "ברור שמדובר פה בעניין פוליטי מהעניינים הפוליטיים היותר מכוערים שהיו", אמר. "אם כבר מישהו מדבר שידבר על הכל. אני נפרדתי מיחימוביץ', אין לי עניין להיות בסביבה הזאת. יושר אישי מלווה אותי לאורך ימי חיי. לבוא ולהשתמש בחסינות שלה כדי לנהל מלחמה פוליטית".

"העובדות אינן נכונות ולכן אני כל כך מתקומם", המשיך פרץ. "אני נהגתי כלפי יחימוביץ' בהגינות בכל השלבים. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שהיא לא מעוניינת בשירותי, לא רציתי להמשיך את העניינים האישיים, כולם אמרו לי תתאפק ותירש אותה. אמרתי שקצתי בזה". עוד נמסר מלשכתו: "כל הדברים המתוארים בכתבה והנוגעים לח"כ עמיר פרץ לא היו ולא נבראו. ח"כ עמיר פרץ מעולם לא היה נוכח בסיטואציה שבה בוצעו תשלומים כל שהם. לח"כ עמיר פרץ נודע על דבר הכתבה אתמול בלילה כאשר התבקש להגיב והודיע כי אין לו מושג במה מדובר. ח"כ עמיר פרץ לא קיבל שום פניה לא לבדיקה ולא לחקירה וכמובן שישתף פעולה עם כל גורם בכל עת שיידרש. הניסיונות להכפיש את שמו של ח"כ עמיר פרץ לא יצלחו, כולם מכירים את יושרו ואת הקפדתו על שמירת החוק במלואה של ח"כ עמיר פרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully