וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על החשד לקניית קולות: "הרעה הגיעה אלינו"

פנחס וולף

26.2.2013 / 19:22

יו"ר הבית היהודי טען שעיתוי פרסום הפרשה, במסגרתה נחשד ח"כ סלומיאנסקי בקניית קולות בפריימריז, תמוה. "מקווה שהבדיקה תיגמר מהר". בתוך כך, המו"מ עם הליכוד יימשך הערב

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הערב (שלישי) לפרשה של קניית הקולות לכאורה בבחירות המקדימות במפלגה על ידי ח"כ ניסן סלומיאנסקי – שכבר הספיק להכחיש את החשד. "זו אחת הרעות החולות של שיטת הפריימריז. לצערי זה הגיע גם אלינו", כתב בנט בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו.

בנט ציין כי החשדות לעבירות על טוהר הבחירות עלו כבר במהלך תקופת המפקד, וכי זוהתה פעילות של קבלני קולות בהיקפים גדולים. "מדובר באדם שפוקד עשרות, מאות או אלפי 'מתפקדים' תמורת תשלום, מבלי שאכפת להם בכלל מהמפלגה. לעתים הם לא מכירים כלל את המפלגה, והם פועלים כעושי-דברו של הפוקד", אמר. יו"ר הבית היהודי הבהיר כי לאחר שהמידע הגיע אליו הוא הורה על קיום בדיקה מקיפה של הנושא מול אותם קבלני הקולות, שהובילה לפסילת אלפי טפסים בלתי חוקיים. "הסיפור אמנם לא נעים, אך חלק מפעילות ציבורית היא להתמודד מול תופעות לא ראויות".

בנט ציין כי על אף שמדובר בהתנהלות מוכרת במפלגות אחרות, אסור שזה יקרה. "מול כל תופעה פסולה יש לקחת אחריות ולפעול. הממצאים והמידע הועברו לפני כחצי שנה לרשויות החוק ובזה סיימנו את תפקידנו". לדבריו, הוא אינו מבין את עיתוי הפרסום בנוגע לחשד. "אינני יודע מדוע דווקא עכשיו זה צץ, אך כל עוד מתקיימת בדיקה במשטרה על כולנו לתת גיבוי מלא לכל החברים. אני מקווה שהבדיקה תיגמר מהר ככל האפשר, והסיפור הלא נעים הזה יהיה מאחורינו". הוא אמר כי פרסום הפרשה הוא בגדר "חדשות טובות".

יו"ר הבית היהודי התייחס בדבריו גם לנושא הרכבת הקואליציה ואמר כי המשא ומתן עם הליכוד, שעתיד להתחדש הערב, "סוף סוף התחיל לעסוק במהות: עמדות, קווי יסוד, עקרונות הממשלה הבאה". מהליכוד נמסר כי "בהמשך לפגישה הטובה שהייתה אמש עד שלוש לפנות בוקר, בה הושגה התקדמות משמעותית בשורה רחבה של נושאים", ייפגשו שוב הצדדים היום. "בליכוד מאמינים שאפשר לסיים את המשא ומתן עם הבית היהודי להצטרפותם לממשלה בראשות נתניהו באופן מיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully