וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: קווים נפרדים לפלסטינים מהשומרון לישראל

הקווים החדשים מיועדים לפועלים שבידם אישורי עבודה בישראל. ממשרד התחבורה נטען כי לא מדובר בהפרדה בין ישראלים לפלסטינים: "זה יחליף את המסיעים הפיראטים"

הפרדה בנסיעות? החל מהיום (שני) יתחילו לפעול שני קווי אוטובוס של חברת "אפיקים" מהשומרון לעבר מרכז הארץ. קהל היעד של האוטובוסים האלה הם פועלים פלסטינים שמחזיקים בידם אישור עבודה בישראל. הקווים החדשים יצאו מאזור צופים שליד קלקיליה ויסיעו את העובדים למקומות עבודתם באזור השרון ובתל אביב.

למרות הטענות כי מדובר בהפרדה בין הנוסעים הפלסטינים לבין הישראלים, שכן כבר קיימים קווי אוטובוס מהשומרון למרכז הארץ – ממשרד התחבורה נמסר כי ההחלטה לפתוח את שני הקווים הללו נעוצה בהגדלת מספר אישורי העבודה לפלסטינים. "הקווים החדשים שיופעלו ממחר נועדו לשפר את השירות לעובדים הפלסטינים הנכנסים לישראל דרך מעבר אייל. הקווים האלה יחליפו את המסיעים הפיראטים שהסיעו את הפלסטינים במחירים מופקעים ובאופן בלתי מוסדר", אמרו הבוקר. במשרד התחבורה הבהירו כי אין כל הנחייה למנוע מעובדים פלסטינים לנסוע בקווי התחבורה הציבורית בישראל או ביהודה ושומרון. "יתרה מכך - משרד התחבורה אינו רשאי למנוע מנוסע כל שהוא לנוסע בקווים אלה", נטען.

בעוד שהמסיעים הפיארטים גבו מהפועלים הפלסטינים כ-40 שקל לכל כיוון, תעריף הנסיעה באוטובוס לכפר סבא או רעננה יעמוד על 5.1 שקלים בלבד ולתל אביב 10.6 שקלים. "הקווים החדשים יפחיתו את העומס שנוצר באוטובוסים עקב הגדלת אישורי העבודה של הפלסטינים המורשים לעבוד בישראל. הם יתרמו לשיפור השירות, לטובת הישראלים והפלסטינים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully