וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסמעיל הנייה: "להיאבק בכל החזיתות לשחרור האסירים"

ראש ממשלת חמאס בעזה קרא להמשיך ב'אינתיפאדת האסירים', והוסיף כי הפלסטינים "מוכנים לשלם מחיר על חירותם של האסירים הכלואים בישראל"

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה, קרא אמש(ראשון) לכל הפלסטינים להמשיך ב"אינתיפאדת האסירים" למען האסירים הביטחוניים השובים בבתי הסוהר בישראל – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". הנייה התארח בתערוכת צילומים שהתקיימה בעיר עזה לאות הזדהות עם האסירים הפלסטינים. ראש ממשלת חמאס טען כי האסירים שפתחו בשביתת רעב עשו זאת לא כדי להשיג את תשומת הלב של כלי התקשורת, אלא כיוון שהם מנהלים מאבק כנה ואמיתי נגד ישראל. "ניאבק בכל החזיתות ונשלם את המחיר הדרוש להשגת שחרורם לחופשי", הבטיח הנייה.

איסמעיל הנייה במעבר רפיח, ממתין לאסירים שישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
קרא לאינתיפאדה בכל החזיתות. הנייה/AP

בכיר חמאס הפנה את העיתונאים שסיקרו את ביקורו בתערוכה לתצלומים המוצגים בה, ואמר כי "הצילומים הללו הם סיפור של עם ומטרה. הם מספרים את סיפורם של האסורים ואת דרכו המבורכת של הג'יהאד באדמת פלסטין, במיוחד בבתי הכלא הישראליים".

בחודש שעבר מת בכלא מגידו העציר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת. הפלסטינים האשימו את ישראל כי ג'רדאת, שנעצר כיוון שיידה אבנים על כלי רכב של ישראלים במהלך מבצע "עמוד ענן", מת כתוצאה מעינויים שעבר בבית הסוהר. הרשויות בישראל הכחישו את הטענות ומסרו כי ג'רדאת מת כתוצאה מדום לב. מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר כי "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין". לפי ההודעה, בנתיחה לא נמצאה עדות למחלה. "נראו שני דימומים בשריר, אחד בכתף ואחד בחזה ימין, היכולים להעיד על מאמצי החייאה. אין בממצאים ראשוניים אלה בכדי לקבוע את סיבת המוות", נמסר.

הלוויתו של ערפאת ג'רדאת בכפר סעיר, פברואר 2013. יותם רונן
הלוויתו של העציר הפלסטיני ערפאת ג'רדאת/יותם רונן

בהודעת המכון נאמר כי הנתיחה בוצעה על ידי פרופ' יהודה היס, בנוכחות פרופ' ארנון אפק, ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות ובנוכחות הפתולוג הפלסטיני ד"ר סאבר עלול. לסיכום, נמסר כי "בשלב זה, בטרם קבלת ממצאי בדיקה מיקרוסקופית וטוקסיקולוגית, לא ניתן לקשור את סיבת המוות בממצאים שנתגלו בנתיחה". מותו של העציר הפלסטיני הוביל להפגנות ברחבי הגדה ולעימותים בין התושבים הפלסטינים לבין כוחות צה"ל ומג"ב.

ביום חמישי התברר כי מי שירה בשבוע שעבר את הרקטה לעבר אשקלון הוא ארגון חמאס – ולא הג'יהאד האיסלמי, כפי שהעריכו תחילה. בימים האחרונים פורסמו בכלי תקשורת המזוהים עם הפתח וכן בפורום של חמאס ברשת כי פעילי חמאס הם ששיגרו את הרקטה, זאת על אף קבלת האחריות הראשונית בשם "גדודי חללי אל-אקצא בעזה". כרוזים בשם ארגון זה כבר פורסמו בעבר בעזה והתגלו כניסיון של ארגונים אחרים להסתיר התקפות על ישראל. גם במערכת הביטחון בישראל התייחסו בספקנות רבה לכרוז הזה. במקביל, דווח באחד העיתונים המצריים שחמאס הוא שאחראי לשיגור. שלושה חודשים וחמישה ימים נמשך השקט, עד שביום שלישי נורתה רקטת גראד לכיוון אשקלון והיא התפוצצה בכביש סמוך לאזור התעשייה בעיר. נזק נגרם לכביש בו היא התפוצצה אך לא היו נפגעים בנפש. חבלנים של המשטרה הוציאו את הרקטה מהקרקע. "פיצוץ נשמע באזור אשקלון, מומחים סרקו את האזור ומצאו רקטה שגרמה לנזק לכביש אך לא לנפגעים", אמר מיקי רוזנפלד, דובר המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully